اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گیلان:

مسئولیت نویسندگان تئاتر سنگین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مخاطب تئاتر آحاد مختلف جامعه است، گفت: مسئولیت نویسندگان نمایش‌های تئاتر سنگین‌تر و خطیرتر است.

مسئولیت نویسندگان تئاتر سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در جریان مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر گیلان هدف برگزاری این جشنواره را اهمیت دادن به تئاتر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه هنرمند تئاتر عاشق دلباخته است، اظهار کرد: صحنه تئاتر عرصه مقدسی است که هنرمند ضمن تهذیب و پالایش نفس خود می‌تواند فضایل عالی انسانی را کسب کند و پاسدار واقعی ارزش‌های انسانی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مسئولیت نویسندگان در عرصه تئاتر را سنگین‌تر و خطیرتر خواند و افزود: مخاطب تئاتر آحاد مختلف جامعه است بنابراین آنچه که در این زمینه نوشته می‌شود باید با اندیشیدن و حفظ قداست و پاس نگه‌داشتن حرمت قلم باشد.

وی به تئاتر از منظر امام خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: از منظر امام (ره) ساختن تئاتری که مطابق با اخلاق انسانی و اسلامی باشد زحمت دارد و نیازمند صرف زمان مناسب است.

اسماعیل‌پور، با بیان اینکه دغدغه هنرمندان مسلمان این است که هنر تئاتر از مسیر تکامل‌بخش خود منحرف نشود، تصریح کرد: انسانیت هر انسان به میزان هنری است که دارد و باید قدر و منزلت این هدیه الهی را بدانیم.

این مسئول، با اشاره به اینکه تئاتر نباید به دست نااهلان بیفتد، خاطرنشان کرد: هنر تئاتر باید به عنوان یک نعمت بزرگ به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/2300/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول