اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج عنوان کرد

بدهی میلیاردی دستگاه‌های دولتی به شهرداری/ کسری 200 میلیارد تومانی بودجه امسال

شهردار کرج میزان مطالبات دستگاه‌های دولتی به شهرداری کرج را بسیار بالا عنوان کرد و این رقم را 200 میلیارد تومان ارزیابی کرد.

بدهی میلیاردی دستگاه‌های دولتی به شهرداری/ کسری 200 میلیارد تومانی بودجه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سیدعلی آقازاده  گفت: در حالیکه مدام بر مطالبات شهرداری از مردم و مالکان تکیه می‌کنیم، از مطالبات این دستگاه از دستگاه‌های دولتی غافل شده‌ایم که انباشت مبلغ، بدهی این دستگاه‌ها به میزان بسیار بالایی افزایش یافته است.

آقازاده با بیان اینکه دریافت این مطالبات می‌تواند بخش زیادی از کمبود اعتبارات شهرداری کرج را مرتفع نماید،‌ اظهار داشت: شهرداری‌ها نیز مانند تمامی بخش‌های کشور از رکود اقتصادی دچار آسیب شده و می‌شوند این در حالی است که پرداخت بدهی‌های مختلف دستگاه‌ها راه حلی جدی برای رفع این مشکل خواهد بود.

وی زمان انباشت این بدهی‌های را مربوط به یک یا دو سال اخیر ندانست و تاکید کرد: این مطالبات طی سال‌های متمادی و حتی در زمانی که گردش مالی بسیار زیادی در دولت و دستگاه‌های دولتی وجود داشت، انباشته شده است.

*کسری بودجه امسال 200 میلیارد تومان است

شهردار کلانشهر کرج، به اعتبارات امسال شهرداری کرج اشاره کرد و با بیان اینکه میزان اعتبارات مصوب برای امسال حدود یک هزار میلیارد ریال است،‌ بیان داشت: هم اکنون 98 درصد از این اعتبارات محقق شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس برای تحقق طرح‌های عمرانی در حال حاضر با حدود 200 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستیم.

آقازاده،‌ تناسب این رقم با بدهی‌های دستگاه‌های دولتی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر این رقم توسط ارگان‌های مربوطه پرداخت شود در سال جاری مشکلی از لحاظ کسری بودجه در شهرداری کرج وجود نخواهد داشت.

این مسئول علت عدم وصول مطالبات را عدم همکاری این دستگاه‌ها با شهرداری برشمرد و تصریح کرد: سیستم مالی شهرداری‌ها عکس وضعیت دستگاه‌های دولتی، به صورت درآمد – هزینه است و تا زمانی که پولی به مجموعه تزریق نشود،‌ از ارائه خدمات مفید ناتوان خواهیم بود.

وی اعلام کرد: البته با تدابیر و برنامه‌ریزی‌هایی که ظرف 6 ماه پایانی سال گذشته و امسال انجام شده است، خوشبختانه شهرداری کرج در وضعیت بحرانی از لحاظ مالی قرار ندارد و طرح‌های عمرانی با قوت و قدرت در حال اجراست.

انتهای پیام/2302/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول