اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان دیلم برگزار می‌شود

اجرای بیش از 100 برنامه در هفته دفاع مقدس

فرماندار دیلم گفت: با هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید بیش از 100 برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان دیلم برگزار می‌شود.

اجرای بیش از 100 برنامه در هفته دفاع مقدس

به‌گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، اسماعیل کاظمی صبح امروز در جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک این هفته اظهار داشت: باید تاریخ دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، چراکه ما هرچه داریم از برکت خون شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره دفاع مقدس باید از اهم برنامه‌های ما باشد، ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و مبارزات برحق رزمندگان ایران اسلامی در مقابل دشمنان اسلام است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان دیلم، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای آشنایی جوانان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

کاظمی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: دشمن تلاش می کند که ذهن جوانان را مسموم کند ولی باید بداند که این جوانان با روح ولایت‌مداری همیشه در همه میدان‌ها پیروز خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همیشه پایدار است، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس بیش از 100 برنامه شامل همایش رزمندگان، رژه نیروهای مسلح، خاطره گویی رزمندگان،و برنامه‌های گوناگون فرهنگی هنری و ورزشی برگزار می‌شود.

در این جلسه معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نیز با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس، اذعان داشت: دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی است که برای زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید تمام تلاش خود را به کار ببریم.

عبدالحسین گرشاسبی در ادامه با اشاره به جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران، بیان داشت: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس  20 هزار شهید 400 هزار جانباز و 42 هزار آزاده نصیب انقلاب کرد.

وی ادامه داد: رشد دستاوردهای دینی ، تولد تفکر بسیجی و تشکیل ارتش بیست میلیونی، تحول در صنایع دفاعی، کسب تجارب نظامی با استفاده از قدرت ایمان، تکامل نیروهای سپاه و ارتش ترویج سیاست صرفه‌جویی و تقویت روحیه اعتماد به‌ نفس از جمله دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برکات فرهنگی دفاع مقدس، اذعان داشت: حذف و مهار فرهنگ سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی و ترویج فرهنگ زهد و ساده‌زیستی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

گرشاسبی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس بیش از 99 عملیات علیه دشمن انجام گرفت، متذکر شد: عملیات والفجر 8 جز عملیات‌های بسیار مهم و حساس به‌شمار می‌آید که به ذهن دشمن هم خطور نمی‌کرد که سربازان اسلام بتوانند این عملیات را با موفقیت انجام بدهند.

در ابتدای این جلسه، فرمانده سپاه شهرستان دیلم و دبیر ستاد هفته دفاع مقدس با اشاره به برخی از سخنان مقام معظم رهبری گفت: جنگ برای کشور ما یک نعمت بود، چراکه کشور را در مقابل شیاطین جهانی همچون دژ فولادین مستحکم کرد.

سرگرد اسدی با بیان برخی از دستاوردهای علمی و نظامی، تأکید کرد: اگر جنگ نبود ما به این دستاوردها و پیشرفت‌ها دست نمی‌یافتیم.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس، بیان داشت: هفته دفاع مقدس نمایش قدرت و توان رزمندگان سلحشور 8 سال دفاع مقدس است که با تمام وجود در مقابل تجاوز بیگانگان ایستادگی کرد و پیروز شد بنابراین لازم است با گرامیداشت هرچه مطلوبتر برنامه‌های  ویژه این ایام  حماسی ، یاد و خاطره آن دوران را زنده نگه‌داریم .

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، ولایت‌پذیری، وحدت و انسجام بیشتر ملت برای غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان از آثار ارزشمند برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

اسدی، رژه نیروهای مسلح با مشارکت سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی گلزار مطهر شهدا از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول