اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان:

33 برنامه شاخص و 200 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس عملیاتی می‌شود

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: امسال سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس است که 33 برنامه شاخص و محوری و 200 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا و عملیاتی می‌شود.

33 برنامه شاخص و 200 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، اسحاق هراسانیان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «این جنگ شکوه اسلام را در جهان منتشر کرد» باید اندوخته‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

وی افزود: افتخارات امروز و اینکه ایران اکنون الگوی بیداری اسلامی در جهان محسوب می‌شود، حاصل ایستادگی‌ و مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه قائم(عج) استان سمنان بیان کرد: مردم استان سمنان چه در اعزام و چه در تقدیم شهید به انقلاب و اسلام در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند.

هراسانیان عنوان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود در کشور به ازای هر 26 نفر یک بسیجی در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند که این آمار در استان سمنان به ازای هر 15 نفر یک بسیجی است و به این معنا که میانگین کشوری یک و یک دهم است و میانگین استان سمنان یک و هفت دهم.

وی افزود: استان سمنان از هر 145 نفر یک شهید، از هر 55 نفر یک جانباز و از هر 39 نفر یک ایثارگر و سپاه استان سمنان از هر پنج نفر یک شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: استان سمنان در اعزام به مناطق عملیاتی مقام دوم را پس از استان قم دارا است و در طول دفاع مقدس از همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی در 24 عملیات مهم از جمله طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، خیبر، بدر، ‌کربلای یک، چهار و پنج و ... حضوری فعال داشته است.

هراسانیان افزود: سپاه و بسیج نقش 81 درصدی در جنگ داشته که پس از سپاه ارتش و نیروی انتظامی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد هفته دفاع مقدس با مسئولیت استاندار و در ادارات با محوریت سپاه استان سمنان به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند،‌ گفت: امسال سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس است که سی و سه برنامه شاخص و محوری در استان سمنان اجرا و عملیاتی می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه قائم(عج) استان سمنان عنوان کرد: هر کدام از شهرستان‌های استان سمنان در هفته دفاع مقدس علاوه بر 33 برنامه شاخص و محوری، بیش از 200 عنوان برنامه در دستور کار دارند.

هراسانیان عنوان کرد: آغاز برنامه‌ با رژه نیروهای مسلح در سمنان و شاهرود است و برنامه‌های دیگری از جمله افتتاحیه بیمارستان صحرایی در منطقه فولاد محله که هم‌‏اکنون خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: همچنین افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی که 60 پروژه تعریف شده است و از آن 36 پروژه آماده بهره‌برداری است که عبارتند از در شاهرود بازسازی حسینیه، تعمیر مساجد و ... در دامغان کانال‏‌کشی آب کشاورزی برای کشاورزان، در سه روستای سمنان احداث خانه عالم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه قائم(عج) استان سمنان اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس را رژه نظامی در سمنان و شاهرود،‌ برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری جشنواره شعر ایثار و شهادت، تجلیل از سربازان شهید و نمونه، حضور در مراسم بازگشایی مدارس، به صدا در آمدن زنگ مقاومت و مهر،‌ پیاده‌روی خانوادگی بسیجیان و رزمندگان عنوان کرد.

هراسانیان اضافه کرد: سرکشی از خانواده شهدا، ویزیت رایگان رزمندگان و مردم، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، ‌برپایی بیمارستان صحرایی،‌ اهدای خون، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری تئاترهای خیابانی از دیگر برنامه‌های شاخص و محوری سپاه و بسیج است.

وی افزود: بازدید از مراکز علمی پژوهشی، بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه(ع)، تجلیل از خادمان اردوهای جهادی، اعزام بسیجیان به راهیان نور، برگزاری نشست‌های تخصصی حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نیز از اهم برنامه‌‌های شاخص در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول