اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

دماوند جاذبه‏های گردشگری زیادی برای جذب سرریز جمعیت تهران دارد

فرماندار شهرستان دماوند گفت: دماوند جاذبه‏های گردشگری زیادی برای جذب سرریز جمعیت تهران دارد و افراد زیادی از اماکن تفرجگاهی این شهرستان دیدن می‏کنند.

دماوند جاذبه‏های گردشگری زیادی برای جذب سرریز جمعیت تهران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری پیش از ظهر امروز در جلسه پیگیری مسائل گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در شهرستان دماوند از نظر نرم‏افزاری، کارهای زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: تمام رسانه‏ها این مطلب را بارها تیتر کرده‏اند که دماوند یک شهرستان گردشگری است و قابلیت جذب گردشگران زیادی را در استان تهران دارد.

افشارنادری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه گردشگری چشمه اعلاء توسط شهرداری دماوند تأکید کرد: گرچه این اقدامات لازم و ضروری است؛ اما برای نام و آوازه دماوند و چشمه اعلاء کافی نیست.

وی بهترین راه برای بهبود وضعیت گردشگری در این شهرستان را جذب سرمایه‏گذاری بخش خصوصی خواند و بیان داشت: باید بستر لازم برای جذب سرمایه در این بخش مهیا شود.

فرماندار شهرستان دماوند تعیین تکلیف مالکیت زمین‏های بالادست منطقه چشمه اعلای دماوند را ضروری دانست و تصریح کرد: اکنون چهار سال تمام است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمین‏های بالادستی چشمه اعلا را برای انجام پروژه‏های گردشگری به یک شرکت خصوصی واگذار کرده، اما به دلیل مشخص نبودن مالکیت این زمین‏ها بین این سازمان و وزارت مسکن و شهرسازی تاکنون هیچ اقدامی از طرف این شرکت انجام نگرفته است.

وی در این زمینه پیشنهاد داد: ابتدا طی جلسه‏ای با حضور نماینده وزارت مسکن و شهرسازی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، تکلیف زمین مشخص و سپس به شرکت مذکور فرصتی برای آغاز پروژه داده شود و در صورت عدم اقدام فوری، زمین از این شرکت خلع ید و به سرمایه‏گذار دیگری واگذار شود.

گفتنی است؛ در پایان جلسه مقرر شد تا موارد آثار تاریخی در خطر تخریب به سازمان میراث اعلام شود تا به محض تخصیص اعتبار نسبت به مرمت فوری آنها اقدام شود.

انتهای پیام/2568/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول