اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان:

آمار بیماری وبا در اصفهان صفر است

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه آمار وبا در کشور به 150 نفر رسیده خوشبختانه در اصفهان آمار این بیماری صفر است.

آمار بیماری وبا در اصفهان صفر است

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که وبا چیست و چه نشانه‌هایی دارد، اظهار کرد: وبا نوعی بیماری میکروبی است که با توجه به فصل گرما هر ساله تعدادی به این بیماری مبتلا می‌شوند که نشانه این بیماری اسهال شدید است که اخیرا در جنوب شرقی کشور، این بیماری رواج پیدا کرده اما خوشبختانه در استان اصفهان مورد مثبتی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه آمار وبا در اصفهان صفر اما پیشگیری از این بیماری مهم است، بیان کرد: معمولا پیشگیری از این بیماری با رعایت کردن بهداشت فردی امکان‌پذیر است، شستشوی زیاد و صحیح میوه و سبزیجات قبل از مصرف، شستن دست‌ها قبل از خوردن  غذا، عدم مصرف آب مشکوک و آلوده در حین سفرهای جاده‌ای و زمینی و شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از خروج از دستشویی از جمله این موارد است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان در مورد راه‌های درمان این بیماری اظهار کرد: کسانی که دچار اسهال می‌شوند حتما باید به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی بپرهیزند و با جایگزین کردن آب فراوان می‌توانند آب از دست رفته بدنشان را جبران کنند و گاهی اوقات بیمار به داروهای دیگری نیاز پیدا می‌کند که پزشک بر اثر اطلاعاتی که دارد دارو تجویز می‌کند و خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که اگر فردی در خانواده دچار اسهال شد حتما به پزشک مراجعه کند.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا این بیماری واگیردار است، افزود: فرد مبتلا به وبا ممکن است از طریق اسهال عفونی که دارد افراد دیگر را به این بیماری مبتلا کند پس رعایت بهداشت فردی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/2301/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول