اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت نیشابور تشریح کرد

روش‌های 6گانه مبارزه و دفع حشرات و موجودات ناقل بیماری

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور با اشاره به ضرورت مبارزه و دفع حشرات و موجودات ناقل بیماری، گفت: بهسازی محیط بهترین روش مبارزه با حشرات و جوندگان است.

روش‌های 6گانه مبارزه و دفع حشرات و موجودات ناقل بیماری

نعمت‌الله معروفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور گفت: بیماری‌هایی نظیر مالاریا، لیشمانیوز، تب راجعه، تب هموراژیک کریمه کنگو، تب سه روزه و برخی از بیماری‌های دیگر که در ارتباط با ناقلان هستند در نقاط مختلف کشور مشکلات عدیده‌ای را به بار آورده و هر ساله تعدادی از افراد را مبتلا کرده است.

وی بیان داشت: بعضی دیگر از بندپایان نیز خود عامل بیماری بوده و موجب اشاعه بیماری‌های واگیردار مانند گال، پدیکولوزیس و ... هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور ادامه داد: تعدادی دیگر از بندپایان با نیش و گزش خود موجب سلب آسایش انسان و حیوان شده و سبب صدمات شدید و حتی از بین رفتن رگ‌ها و نسوج و مرگ و میر می‌شوند و بعضی دیگر نیز سبب آلرژی و حساسیت در افراد حساس می‌شود.

معروفی عنوان کرد: از زمان‌های دور مبارزه با ناقلین و آفات با استفاده از روش‌های مختلف انجام می‌شد که در این میان روش کنترل شیمیایی به‌علت در دسترس بودن و اثربخشی سریع کاربرد فراوانی یافت.

وی تصریح کرد: روش کنترل شیمیایی به‌ علت آسان بودن، در دسترس بودن و موثر بودن آفت‌کشها و هم به‌علت عدم آگاهی محدودی که در مورد اثرات زیست‌ محیطی استفاده نادرست از این مواد وجود داشت کاربرد فزاینده‌ای در کشاورزی و بهداشت پیدا کرد که متاسفانه سبب بروز بعضی از مشکلات شد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور ادامه داد: بهسازی محیط بهترین روش مبارزه با حشرات و جوندگان است که طی آن لازم است پناهگاه‌های موجودات موزی از بین برده شوند.

معروفی اذعان کرد: برای این منظور باید در چارچوب درهای فرسوده تعویض شوند و تمامی شکاف‌های دیوارها، کف، سقف، درزهای بین پله‌ها و … با سیمان یا مصالح دیگر دقیقا گرفته شوند.

وی یادآور شد: حفظ بهداشت، نظافت ساختمان‌ها و جمع‌آوری، حمل و دفع بهداشتی زباله ‌در داخل اماکن و معابر تاثیر مستقیمی بر کاهش تعداد سوسک‌ها دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور بیان کرد: فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ژنتیکی، جدید و تلفیقی، روش‌های مبارزه با حشرات و جوندگان موزی است.

انتهای پیام/2202/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول