اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان خبر داد

برگزاری ششمین دوره طرح «ولایت» با حضور 120 دانشجو در سمنان

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: ششمین دوره طرح ولایت استانی در حال برگزاری است و حدود 120 نفر از بانوان بسیجی استان سمنان در آن شرکت دارند.

برگزاری ششمین دوره طرح «ولایت» با حضور 120 دانشجو در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، داریوش جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم اجرای طرح ولایت دانشجویی در استان سمنان اظهار کرد: دانشجویان پس از ثبت‏‌نام اولیه و طی مراحل گزینش برای حضور در این طرح انتخاب شده‌‏اند.

وی گفت: این دوره‌ها با عنوان «طرح ولایت» از سال 1375 در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا (ع) و با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌‏های سراسری کشور آغاز و تا امروز با موفقیت برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان اظهار کرد: این طرح توانسته است نقش ویژه و برجسته‌‏ای در گسترش و دفاع از اصول و ارزش‌های مکتب انسان‏‌ساز اسلام و اشاعه تفکر و فرهنگ بسیجی در مراکز آموزش عالی سراسر کشور ایفا کند.

جلالی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌پژوهان این دوره‌ها، بر تقویت، تعمیق اثربخشی، فراگیر شدن و سرمایه‌گذاری بر آن تأکید داشته‌اند.

وی افزود: این طرح در چهار سطح یعنی مرحله استانی که توسط ناحیه بسیج دانشجویی در استان سمنان برگزار می‌شود و سطوح مقدماتی کشوری و تکمیلی کشوری توسط معاونت طرح ولایت بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح ولایت استان سمنان رتبه چهارم برگزاری را در کشور کسب کرده در نظر داریم تا با کیفی‌سازی برنامه‌ها و اجرای دوره‌های سال جاری بتوانیم رتبه بهتری را در کشور کسب کنیم.

جلالی اظهار کرد: برای نخستین بار در سال جاری طرح ولایت استانی در استان سمنان به صورت تفکیک جنسیتی در دو دوره جدا از هم برای خواهران و برادران برگزار شده است.

وی گفت: دوره طرح ولایت استانی خواهران در تابستان و برای برادران در بین دو ترم برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان افزود: در سال جاری هم‏زمان با برگزاری دوره‌های تئوری طرح ولایت حلقه‌های صالحین نیز برگزار شد.

جلالی بیان کرد: در طول این دوره 10 روزه دانشجویان آموخته‌های علمی خود را در طول روز در شب‌ها که اوقات فراغت آن‏ها محسوب می‌شد، تحت قالب حلقه‌های صالحین با هم تبادل می‌کردند.

وی تصریح کرد: با این حرکت جدید در سال جاری شاهد اجرای یک کار علمی مناسب در کنار یک کار عملی بودیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان اظهار کرد: علاوه بر این در این دوره از طرح ولایت یک دوره آموزشی با عنوان آشنایی با فضای مجازی برای دانشجویان برگزار شد که آنها را بیشتر با محیط اینترنت، فیس‏بوک، وبلاگ‌ها و ... آشنا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

جلالی گفت: طرح ولایت در حقیقت از دانشجویان مربیانی را تربیت می‌کند تا در حوادث ناگوار تاریخی مانند فتنه‌ها و کودتاها خود با کوچک‏ترین نسیمی متزلزل نشوند و هم در مراتب بالاتر بتوانند اطرافیان خود را متذکر سازند.

وی بیان کرد: بسیج دانشجویی استان سمنان برای اجرای طرح ولایت استانی خواستار پررنگ‌تر شدن نقش حمایتی و اجرایی معاونت فرهنگی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول