اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین

تشکیلات خودگردان آزادی ۲۵۰ اسیر را رد کرد/ هنیه: معامله حماس با مرسی صحت ندارد

وزیر اسرای تشکیلات خودگردان فلسطین اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص موافقت رژیم صهیونیستی با آزادی ۲۵۰ اسیر در کنار آزادی ۱۰۴ اسیر قدیمی را رد کرد.

تشکیلات خودگردان آزادی ۲۵۰ اسیر را رد کرد/ هنیه: معامله حماس با مرسی صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «عیسی قراقع» گفت که اخبار مربوط به موافقت اسرائیل با آزادی 250 اسیر فلسطینی صحت ندارد.

وی افزود که هیئت مذاکرات فلسطینی آزادی تعدادی از اسرا به خصوص بیماران، رهبران، نمایندگان، سالخوردگان، زنان و غیره را درخواست کرده است.

قراقع اظهار داشت که توافق آزادی 104 اسیر قدیمی همچنان پابرجاست و ما منتظر اجرای سه مرحله بعدی آزادی این اسرا در ماه‌های آینده هستیم.

مرگ یک کارگر فلسطینی در تل‌آویو به دلیل توجهی صهیونیست‌ها

یک کارگر ساختمان‌سازی فلسطینی در تل‌آویو پس از مصدوم شدن به دلیل آنکه ساعت‌های طولانی در خیابان مانده و صهیونیست‌ها به وی توجهی نکرده بودند، درگذشت.

روزنانه هاآرتص به نقل از شاهدان عینی نوشت که این کارگر فلسطینی در یکی از ساختمان‌های تل‌آویو کار می‌کرد اما در حین کار مصدوم شد و با این حال پیمانکار و دیگر کارگران به وی توجهی نکردند تا اینکه به مرگ وی منجر شد.

این کارگر از اهالی کرانه باختری است که به ادعای صهیونیست‌ها بدون مجوز وارد اراضی اشغالی سال 1948 شده است.

هنیه: هیچ معامله‌ای بین ما و مرسی انجام گرفته است

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه امروز چهارشنبه هر گونه معامله با «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر مبنی بر اسکان ملت فلسطین در سینا را رد کرد.

«اسماعیل هنیه» طی سخنانی در مراسم افتتاح چند پروژه در رفح گفت: آنچه رسانه‌های مصر در خصوص توافق با مرسی برای اعطای زمین به فلسطینیان در سینا منتشر می‌کنند، کذب است، ملت ما طرح آمریکایی اسکان آوارگان را با برگزاری تظاهرات اعلام کردند.

وی افزود: به رسانه‌های مصری می‌گویم که دست از افترا بستن به غزه بردارند و این تبلیغات ظالمانه را که هیچ نفعی برای مصر ندارد، متوقف کنید.

هنیه اظهار داشت: ما هیچ برنامه‌ای برای درگیری با دولت، ملت و گروه‌های مصری نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم که این تبلیغات تحریک‌آمیز را متوقف سازند.

هشدار وزارت بهداشت غزه نسبت به فاجعه انسانی

«مفید المخللاتی» وزیر بهداشت فلسطین در دولت غزه نسبت به سرانجام اوضاع انسانی نوار غزه در سایه استمرار سیاست‌های محاصره و تعطیلی گذرگاه‌های نوار غزه هشدار داد.

وی طی سخنانی در یک کنفرانس خبری در غزه گفت که اوضاع بهداشتی نوار غزه با خطر جدی و حقیقی مواجه است که تاثیر منفی بر زندگی فلسطینیان دارد.

وی اشاره کرد که ذخیره دارویی وزارت بهداشت در نتیجه تعطیلی گذرگاه‌ها متضرر شده و نزدیک به 128 قلم از اصل 500 قلم داروی اساسی به اتمام رسیده است و در صورت استمرار این وضعیت، داروهای زیادی به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول