اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد:

درصدد ایجاد پارک فناوری در دانشگاه آزاد تهران هستیم

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و در صورت اخذ مجوز، درصدد ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد تهران هستیم.

درصدد ایجاد پارک فناوری در دانشگاه آزاد تهران هستیم

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی افشار در دهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور که ظهر امروز در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، گفت: رشد مقالات علمی، کسب عناوین جهانی در زمینه مسابقات ربوکاپ و اختراعات از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی است که بیان‌گر توانمندی بالای این دانشگاه در سطح جهانی است.

وی از رونمایی دو جلد کتاب در ارتباط با آزمایشگاه و امکانات دانشگاه آزاد در این همایش خبر داد و افزود: بالغ بر دو میلیون دانشجو در دانشگاه‌های آزاد کشور مشغول به ‌تحصیل هستند و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد از لحاظ سطح بالای علمی و میزان گستردگی قابل مقایسه با واحدهای آموزشی دولتی نیستند.

به‌گفته افشار، نیاز به زیرساخت‌ها در دانشگاه آزاد احساس می‌شود که در صورت ایجاد درآمد برون‌دانشگاهی از طریق پروژه‌های صنعتی، شهریه بسیار کمی از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد گرفته می‌شود و دیگر نیازی به شهریه دانشجویان نخواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از احداث پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فضایی برای احداث این پارک در دانشگاه در نظر گرفته شده و در انتظار اخذ مجوز هستیم.

افشار از وجود 200 شرکت دانش‌بنیان و 70 مرکز رشد در دانشگاه‌های آزاد کشور خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و  ایده در این دانشگاه باید به فکر تبدیل شود و سپس در راستای تولید و تجاری‌سازی محصولات تلاش شود.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول