اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خبر داد

تربیت 50 طلبه قریب به اجتهاد در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه فعالیت‌های این مرکز باری از دوش حوزه علمیه برداشته است از تربیت 50 طلبه قریب به اجتهاد در این مرکز خبر داد.

تربیت 50 طلبه قریب به اجتهاد در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد‌حسین قاضی‌زاهدی در مراسم افتتاحیه هجدهمین سال دروس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) که پیش از ظهر امروز در این مرکز برگزار شد، با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی این مرکز با ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) علاوه بر دروس متداول حوزوی برنامه‌های فوق برنامه‌ای نیز برای تقویت طلاب و تعمیق بخشیدن به معلومات آن‌ها طراحی و به اجرا رسانده است.

وی برگزاری کلاس‌ها به صورت کنفرانسی را یکی از روش‌های تدریس در این مرکز دانست و گفت: برنامه دیگر برای طلاب دروس عالی این است که طلاب موظف هستند تقریرات و تحقیقات پژوهشی را چندین نوبت در سال داشته باشند.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ادامه داد: برنامه دیگری که 10 سال پیش در مشهد اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است و امسال برای نخستین بار در این مرکز به اجرا می‌رسد طرح استاد یار است که برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به اجرا می‌رسد و آن طرح این است که از اساتیدی که برای سه سال درس خارج را در مرکز گذرانده‌اند به عنوان استاد یار استفاده می‌کنیم و جلسات مناظره با نظارت آن‌ها برگزار می‌شود تا مشکلات درسی طلاب برطرف شود.

قاضی زاهدی افزود: در سطح عالی بعد از 180 جلسه درسی اگر چیزی از مطالب کتاب باقی بماند طلاب موظف هستند در تابستان آن را مطالعه کنند و در مهر ماه در امتحان مربوط به آن شرکت کنند.

وی گفت: نسبت به دروس خارج یکی از شرایط الزامی برای طلاب این است که علاوه بر دروس عادی باید 120 ساعت برنامه مطالعاتی داشته باشند که 100 ساعت آن باید در مرکز طی شود، همچنین تقریرات ماهیانه و تألیف مقالات نیز به صورت مستمر در برنامه آنها وجود دارد و این مقالات در نهایت در سایت مرکز قرار می‌گیرد.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه در این مجموعه طلاب فاضل بسیاری فارغ‌التحصیل شدند که در مراکز پژوهشی و علمی در حال پژوهش یا تدریس هستند، ابراز داشت: از مدیر حوزه‌های علمیه درخواست داریم با توجه به اینکه این مجموعه باری از دوش مدیریت حوزه برداشته و نزدیک به 50 نفر طلبه قریب‌الاجتهاد را تربیت کرده است، عنایت ویژه‌ای به این نمونه مراکز داشته باشند.

قاضی زاهدی ادامه داد: ما از ابتدا با مدرک‌گرایی مخالف بودیم ولی امروز که مدرک در حوزه به رسمیت شناخته شده است درخواست داریم تا نسبت به ارائه مدرک به طلاب اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/78009/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول