به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، ابوالفضل میرزایی ظهر امروز در نشستی خبری در محل ساختمان شرکت قطار شهری مشهد اظهار داشت: برای راهاندازی و مجهز نمودن واگنهای قطارشهری به اینترنت وایفای نیازمند برنامهریزی جامع و گستردهای هستیم چرا که راهاندازی اینترنتی که با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت قطارشهری همخوانی داشته باشد نیازمند تکنولوژی خاص و پیچیدهای است که باید آن را با کارشناسی به شهروندان ارائه کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون سرویسدهی قطارشهری مشهد از ساعت شش صبح الی 22 است و با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در سرویسدهیها صرفهجویی کرده تا توقفها به حداقل برسد و دانشآموزان از این سیستم استفاده نمایند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: ایستگاههای بسیج، شریعتی و پارک ملت بیشترین تردد و ایستگاه آزادی کمترین تردد مسافر را از ابتدای بهرهبرداری خط یک قطار شهری به خود اختصاص دادهاند، ضمن اینکه از ابتدای بهرهبرداری تاکنون 5 میلیون سفر انجام شده است.
میرزایی یادآور شد: خط دو قطار شهری مشهد اکنون دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است و تامین اعتبارات و هزینهها که به دلیل افزایش قیمت و تحریمها که در جامعه وجود دارد مانع رشد سریع و اتمام آن شده است؛ هرچند که دو دستگاه TBM یکصد میلیارد تومانی اکنون در حال احداث تونل آن میباشند.
وی ادامه داد: به صورت واقعبینانه خط دو قطار شهری زودتر از سال 94 به بهرهبرداری نمیرسد ضمن اینکه ایستگاه غدیر تا فرودگاه خط یک قطار شهری تا ابتدای سال 94 به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد گفت: هیچ برنامهای برای افزایش نرخ بلیط قطار شهری تا پایان سال نداریم چرا که هر گونه تغییر قیمت در سیستم حمل و نقل درونشهری نیازمند تصویب شورای شهر و ابلاغ فرمانداری است.
انتهای پیام/2202/ح20/ض1002