اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

استان زنجان آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از آمادگی کامل استان زنجان برای بازگشایی مدارس خبر داد.

استان زنجان آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته آماده‌سازی لازم برای بازگشایی مدارس در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مهر امسال دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، اذعان داشت: امسال دومین سال اجرای سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال نظام چهار دوره سه ساله در نظام آموزشی استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های خاص این نوع مدارس توسعه مدارس خاص است.

وی در ادامه تعداد دانش‌آموزان استان را 177 هزار نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه امسال کاهش دانش‌آموز در استان زنجان وجود نداشت.

نظری در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه آماده‌سازی مدارس، اظهار داشت: آموزش 3 هزار نفر از معلمان برای استقرار نظام آموزشی جدید از اقداماتی است که طی ایام تابستان انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس دارد، اضافه کرد: خوشبختانه امسال تعداد دانش‌آموزان زنجانی کاهش پیدا نکرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هر سال شاهد کاهش تعداد دانش‌آموزان در استان بوده‌ایم، اظهار داشت: امسال تعداد دانش‌آموزان ثابت است و پیش‌بینی این است که با توجه به سیاست‌های دولت و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش فرزند، تعداد دانش‌آموزان نیز افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن شکوفه‌ها در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال این جشن همزمان با سراسر کشور در 31 شهریور ماه برگزار می‌شود.

نظری با بیان اینکه امسال 17 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: امسال جشن شکوفه‌ها در مدرسه امیراعلم غضنفریان برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری جشن جوانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این جشن نیز ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه دور اول برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به بزرگترین و کوچکترین مدرسه استان، گفت: کوچکترین مدرسه استان یک نفر دانش‌آموز و بزرگترین آن بیش از 550 دانش‌آموز دارد.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول