اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب خبر داد

برگزاری رژه نیروهای مسلح در قم با حضور 33 گردان

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب از برگزاری رژه نیروهای مسلح استان قم با حضور 33 گردان هم‌زمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری رژه نیروهای مسلح در قم با حضور 33 گردان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس ایران یادآور حماسه ملتی است که در راه استقلال و حاکمیت خود خون دل‌های زیادی خورد ولی زیر بار سلطه بیگانگان نرفت.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به برکت حماسه‌آفرینی‌ها به عزت و عظمت بالایی در دنیا دست یافته است، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس شاهد رشد و تعالی در همه بخش‌های کشور بودیم و ملت ایران به بصیرتی کامل دست یافتند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم پرداخت و اضافه کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم با انجام رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه آغاز خواهد شد.

وی دانش پژوهی و دفاع مقدس، سربازی و پایمردی و توجه به خدمت مقدس سربازی و دلاوری سربازان، عفاف و پاسداری نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی؛ ایثارگران و شهیدان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، راهپیمایی بزرگ خانوادگی و عملیات ثامن الائمه درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی را از عناوین روزهای هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

مهدوی نژاد در خصوص برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان قم تاکید کرد: رژه نیروهای مسلح در استان قم با حضور 33 گروهان سپاه ارتش نیروی انتظامی و بسیج در بلوار پیامبر اعظم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ یاد یاران تصریح کرد: این نمایشگاه از 31 شهریور ماه تا 6 مهر به مدت یک هفته حدفاصل شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران برپا خواهد شد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران با حضور مسئولان برگزار می‌شود، گفت: هر شب در این نمایشگاه رزمایش نمایشی ویژه عملیات والفجر مقدماتی اجرا خواهد شد.

وی از نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان هم‌زمان با بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: تجلیل از سربازان، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و بسیجی در سطح استان، برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای اصناف، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این ایام به شمار می‌رود.

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم شاهد سخنرانی یکی از فرماندهان عالی خواهیم بود، گفت: برگزاری افتتاح پایگاه بسیج شهید تهرانی مقدم در مرکز رشد دانشگاه قم، دیدار با خانواده‌های شهدا و تجلیل از مقام شامخ ایشان، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و عکس دفاع مقدس، نمایش فیلم‌های دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره در مراکز و نهادهای مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه هفته دفاع مقدس در استان قم به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در طول هفته دفاع مقدس 400 برنامه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که رسانه‌ها همچون گذشته در انعکاس برنامه‌های این هفته و همچنین در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با سپاه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2258/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول