اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد

پیش‌بینی درآمد 9 هزار میلیارد تومانی از جمع‌آوری زکات

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: اگر زکات واجب را از اقلام مختلف جمع‌آوری کنیم، می‌توانیم در سال بیش از 9 هزار میلیارد تومان زکات داشته باشیم که می‌تواند نماز و امر به معروف را احیاء کند.

پیش‌بینی درآمد 9 هزار میلیارد تومانی از جمع‌آوری زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین انواری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زکات در مسیر اقتصادی در مصلی امام خمینی این شهر با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: ایام مبارکی است و امیدواریم منشأ برکات خوبی باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نظام جمهوری اسلامی را بر اساس فقه اسلامی بنا نهاد، افزود: امام خمینی(ره) این نظام را به صورت یک منظومه ترسیم کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه تنها در پناه اسلام و دایر شدن ارزش ها و اصول اسلامی در زندگی می‌توانیم به موفقیت دست یابیم، گفت: امام خمینی(ره) با این هدف نظام اسلامی را تشکیل داد.

وی وجود موانع در ابتدای انقلاب اسلامی را مانع از ترویج احکام اسلامی به درستی در کشور ذکر کرد و ادامه داد: پس از انقلاب به دلیل بروز مسائل مختلف و مشکلات اسلام‌شناسان برای برطرف شدن معضلات بسیج شدند.

انواری با تصریح در این که امروز فرایض دینی و نماز جایگاه نسبتاً خوبی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برای احیای نماز همه پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه مردم در منظومه نظام اسلامی از زکات غافل بودند و احکام آن را نمی‌دانستند، گفت:‌در یک مقطعی زمانی که زکات به عنوان یکی از ارکان نماز مطرح شد، این امر در کشور جاری و ساری شد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی سرمایه‌گذاری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و متذکر شد: وقتی در این فریضه سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد، چگونه می‌خواهیم کم‌کاری‌های خود را جبران کرده و منکرات را برطرف کنیم.

انواری حضور مردم در صحنه‌های مختلف را موجب ترویج اسلام دانست و یادآور شد: نمی‌توانیم اسلام را که امام خمینی(ره) به صورت منظومه آن را تعریف کرده است، خدماتش را از هم جدا کنیم.

وی به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: معادلات بین‌المللی بدون دخالت و تأثیر جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست است.

این مسئول حوادث سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و ... را حاصل دخالت‌های شکست خورده استکبار در منطقه ذکر کرد.

وی زکات را در حوزه اقتصادی اقدامی مهم عنوان کرد و متذکر شد: حوزه اقتصادی در چند سال اخیر مورد تاکید مستقیم رهبری قرار گرفته است و باید در این زمینه همه پای کار باشیم.

انواری حوزه زکات را بسیار با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: بزرگترین سهم این حوزه متعلق به مردم است و آنها می‌توانند در امر زکات حضوری گسترده داشته باشند و نتیجه خوبی را حاصل کنند.

وی تصریح کرد:‌ اگر زکات واجب را از اقلام مختلف جمع‌آوری کنیم، می‌توانیم در سال بیش از 9 هزار میلیارد تومان زکات داشته باشیم که می‌تواند نماز و امر به معروف را احیاء کند و اگر زکات مستحق نیز به آن اضافه شود این مبلغ چندین برابر افزایش می‌یابد.

انواری خاطرنشان کرد: اگر دولت کمک کند، تولید ما به خودکفایی می‌رسد و فرایض دینی مردم به خوبی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در کشور یادآور شد: نیازمند وحدت و همدلی در کشور هستیم و تمام کارهای اقتصادی و اجتماعی ما در گرو وحدت است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: امام خمینی در وصیت‌نامه خود وحدت را رمز اسلام می‌داند و در این شرایط حساس زکات نیز رمز وحدت اسلام است.

انتهای پیام/2300/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول