اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان خبر داد

درآمد ۱.۵میلیارد تومانی زکات در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان از درآمد یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی زکات در این استان خبر داد.

درآمد ۱.۵میلیارد تومانی زکات در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علیمحمدی پیش از ظهر امروز در همایش زکات در مسیر اقتصادی در مصلای این شهر با بیان اینکه امر واجب زکات به کمیته امداد واگذار شده است، اظهار کرد: زمانی که کار را در دست گرفتیم با پدیده نبود زکات واجب در استان مواجه شدیم و به فکر تمهیداتی برای این امر افتادیم.

وی با اشاره به زکات جمع‌آوری شده در گیلان در سال‌های گذشته تصریح کرد: در سال 88 زکات استان 2 میلیون تومان و در سال 89 مبلغ 5 میلیون تومان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال 90 با برپایی همایش زکات مقدار درآمد زکات به 375 میلیون تومان رسیده بود، گفت: برای ترویج امر زکات و آشنایی مردم با این واجب الهی همایش‌هایی را در استان برگزار کردیم.

علیمحمدی نقش امام جمعه رشت را در ترویج زکات در استان تاثیرگذار خواند و اضافه کرد: در سال 91 در همایش زکات یک‌هزار نفری روحانیون مقدار قابل توجهی زکات جمع‌آوری شد.

وی گفت: تا پایان سال 91 مقدار یک میلیارد و 550 میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شده که این امر با پشتوانه معنوی و علمی ارائه شده درباره زکات صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان با تاکید بر اینکه امروز افراد زیادی برای ترویج زکات و نیز زکات دهنده در همایش مذکور حضور یافته‌اند، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات و جمع‌آوری آن برای توزیع در بین فقراست.

وی یادآور شد: مردم تمایل دارند زکات از طریق متولیان امر به دست فقرا و نیازمندان برسد.

علیمحمدی در پایان از کسانی که توانایی مالی خوبی دارند خواست نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند و افزود: با پرداخت زکات دیگر در گیلان فقیری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول