اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان تشریح کرد

علت عدم استقبال نامزدها از ثبت‌نام در انتخابات افغانستان

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان علت عدم استقبال نامزدها از ثبت نام در روند انتخابات افغانستان را ۳ قانون دشوار در برابر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان عنوان کرد.

علت عدم استقبال نامزدها از ثبت‌نام در انتخابات افغانستان

به گزارش فارس، تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از «ضیاالحق امرخیل» گزارش داد که شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، نسبت به دوره گذشته سخت‌تر شده است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان تصریح کرد: افرادی که قصد دارند برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان ثبت نام کنند، باید لیست 100 هزار نفر از حامیان خود را تکمیل کند.

وی همچنین افزود: داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری، باید مبلغ یک میلیون افغانی نیز به کمیسیون انتخابات افغانستان پرداخت کند.

امرخیل با اشاره به یکی دیگر از شرایط ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: کارمندان و مأموران رسمی دولت پیش از ثبت نام در انتخابات، باید گواهی تأیید شده استعفا خود را ارائه کنند.

این مقام کمیسیون انتخابات افغانستان روز سه‌شنبه بیان داشت که تاکنون هیچ داوطلبی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به این کمیسیون مراجعه نکرده است.

«نورمحمد نور» سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان روز دوشنبه از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد و گفت که این روند تا چهاردهم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

انتخابات شوراهای ولایتی و ریاست جمهوری افغانستان در شانزدهم فروردین ماه سال 1393 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول