اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌‏دهد

راه‌یابی مستند «به دنبال بوی نان روستا» به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

مستند «به دنبال بوی نان روستا» به بخش اصلی جشنواره بین‏‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

راه‌یابی مستند «به دنبال بوی نان روستا» به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

بهروز خندان‏‌دل ،کارگردان این مستند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان، با بیان این مطلب اظهار کرد: این اثر بازنگری، هوشمندانه‌ای بر مستند کوتاه «بوی نان روستا» اثر شهید آوینی است که طی آن به جلوه‌های ایثار زنان روستا در زمان جنگ و دغدغه‌های فعلی آنان و مقایسه فرهنگ زمان موجود پرداخته می‌شود.

وی افزود: تدوین خلاقانه فیلم با ضرب آهنگی مناسب به خوبی توانسته است ضمن نگاهی هنرمندانه بر ناگفته‌های جنگ نرم تأثیری عمیق بر مخاطب بر جای بگذارد.

کارگردان این اثر خاطرنشان کرد: منولوگ‌های متن با الهام و تلفیق توضیحات شهید آوینی تنظیم شده است و با این گفتار آغاز می‌شود «بعد از سی سال رفتیم دنبال کربلایی کاظم، برج بلند آبادی، تنورهای پخت نون و ... رفتیم به دنبال بوی نان روستا».

خندان‏‌دل تصریح کرد: این مستند در سی‏‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، راه یافته است.

وی بیان داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 22 تا 28 مهر ماه در تهران برگزار و فیلم مستند «به دنبال بوی نان روستا» با 49 اثر دیگر که در بخش مسابقه راه یافته‌اند، رقابت خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول