اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

مشهد بعد از مدینه پرچمدار و ام‌القرای جهان اسلام است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد بعد از مدینه با عنوان ام‌القری اسلام، وظیفه و رسالت نشر سیره اهل‌بیت (ع)‌ را عهده‌دار است.

مشهد بعد از مدینه پرچمدار و ام‌القرای جهان اسلام است

سیدامیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مردم خراسان و ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا (ع) در این سرزمین بهشتی شده‌اند.

وی افزود: این بهشت وقتی به تحقق کامل رسید که پس از هشت سال نبرد مخلصانه به پیروزی و عزتمداری رسیدیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با خصائل نیک علی ابن موسی الرضا (ع) خاطرنشان کرد: امام هشتم مظهر مهربانی و فروتنی بوده و از همین حیث با کششی معنوی عاشقان ائمه اطهار را از سراسر دنیا روبه‌روی ضریح خود جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) پس از هجرت خود به این سرزمین، مشعل فروزان مکتب اهل‌بیت (ع) شد و در زمان همین امام همام، شیعه اثنی عشری پایه‌گذاری شد.

این نماینده مجلس افزود: حاکم زمان ایشان مامون عباسی از هیچ تلاشی جهت براندازی اسلام دریغ نمی‌کرد و امام رضا (ع) در این برهه سخت، تاریخ اسلام شیعه را از تنگنای دشمنان عبور داد.

قاضی‌زاده با اشاره به مقام پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر ختمی مرتبت با عنوان اسوه حسنه و بهترین خلائق در میان ائمه خود از حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) با عنوان قبضه به معنای عضو حساس یاد کردند.

وی ادامه داد: این استثنا از این جهت قابل بررسی است که به اقتضای زمانی این دو معصوم به سختی توانستند ولایت را به مرحله بعد تاریخ عبور دهند.

قاضی‌زاده در پایان وظیفه مردم مشهد و ایران را در ادامه راه ولایت بسیار موثر دانست و خواستار انسجام و اتحاد مردم در زیر سایه کلمه لا‌اله‌الا‌الله شد.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول