اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای زیباسازی محیط شهری

طرح سربرداری از درختان اکالیپتوس در شهر سمنان آغاز شد

طرح سربرداری از درختان اکالیپتوس در راستای زیباسازی محیط شهری در شهر سمنان آغاز شد.

طرح سربرداری از درختان اکالیپتوس در شهر سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان، در راستای زیباسازی محیط شهر سمنان و جلوگیری از رشد بیش از حد، درختان اکالیپتوس سربرداری و هرس می‏‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان در این خصوص گفت: این سازمان همه ساله در ابتدای فصل پاییز، به منظور ایجاد تعادل، شکل و فرم مناسب و کنترل رشد درختان اکالیپتوس آنان را هرس و سربرداری می‌‏کند.

امیر مظاهری با اشاره به همیشه سبز بودن این‏گونه درختان خاطرنشان کرد: درختان اکالیپتوس که در گذشته در معابر شهر سمنان با هدف سایه‏‌اندازی کاشته شده‏‌اند، با رشد سریع خود به ارتفاعی رسیده که یا شبکه برق شهری برخورد کرده‌‏اند یا خاک مکان مورد نظر توان تحمل وزن این درختان را نداشته و درختان به سمت معابر متمایل شده که این خود می‏‌تواند باعث ایجاد خطرات مالی و خسارات به شهروندان شود.

وی در ادامه افزود: طرح سربرداری این درختان و حذف پاجوش‌‏های اضافه آن باعث بر طرف شدن خطرات احتمالی ناشی از سقوط درخت شده و با فرارسیدن بهار سال آینده درختانی سرسبزتر و یکدست خواهیم داشت.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول