اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب میلاد امام هشتم(ع) و به منظور کمک به نیازمندان

حس مرجانی گلپایگانی دل‌های عاشقان را روانه آستان مقدس امام رضا(ع) کرد

با هدف کمک به اقشار کم‌بضاعت و نیازمندان حس مرجانی گلپایگانی دل‌های عاشقان را روانه آستان مقدس امام رضا(ع) کرد.

حس مرجانی گلپایگانی دل‌های عاشقان را روانه آستان مقدس امام رضا(ع) کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، در شب میلاد با سعادت امام هشتم علی بن موسی‌الرضا(ع) تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان شاهد برگزاری آیین باشکوه جشن این امام همام بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نیز در این آیین بیان داشت: به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت آیین جشنی همراه با نغمه‌های اصیل موسیقی سنتی در شب‌های 25 و 26 شهریورماه برگزار می‌شود.

محمدحسن محمدی فشارکی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌های شاد و مفرحی در ایجاد شادی و نشاط اجتماعی مردم گلپایگان گام موثری برداریم.

وی یادآور شد: موسیقی اصیل و فاخر ایرانی در روحیه افراد جامعه تأثیرگذار است و انتظار می‌رود با رویکرد جدیدی که در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به وجود آمده است، مردم با انگیزه بیشتری در برنامه‌های فرهنگی شرکت کنند.

*در این آیین از 10 نفر از اعضای انجمن خوشنویسان گلپایگان که در لیالی قدر طرح کاتبان وحی را اجرا کرده بودند و جزء سی قرآن را با خط نستعلیق نگاشته بودند، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

*همچنین در شب میلاد امام هشتم(ع) از پرچم سبزرنگ اهدایی آستان مقدس رضوی به گلپایگان رونمایی شد.

*در این شب حسن مرجانی، خواننده موسیقی پاپ و سنتی با هدف کمک به نیازمندان و مستمندان دل‌های عاشقان را روانه آستان مقدس امام رضا(ع) کرد و با نوایی دل‌انگیز به عشق مولا خواند.

*این خواننده موسیقی سنتی در سخنانی بیان داشت: نسل جوان باید با موسیقی سنتی و آیین و رسوم ایرانی پیوند برقرار کنند و تا موسیقی وجود نداشته باشد، حیات هم وجود نخواهد داشت و آنجا که زبان از کلام می‌ایستد موسیقی آغاز می‌شود.

*نوازندگان این برنامه کامیار محبت(تنبک)، اسحاق انور(آهنگ‌ساز و شاعر)، خیام زاده (عود و تار)، جمشید آقایی(سنتور)، قطبی و حسن سخامنش (ویلن)، زین‌العابدین مرجانی(نی) بودند که حسن مرجانی را در اجرای موسیقی یاری کردند.

*همچنین یک گروه 6 نفره که دف‌نوازی می‌کردند به اجرای برنامه پرداختند.

*در این آیین از کلیپ امام رضا(ع) که توسط ابوالفضل صادقی تهیه شده بود و این روزها به کرات از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، اکران شد.

*کارگرانی این برنامه بر عهده ابوالفضل جاوید کارگران و مستندساز مطرح کشوری بود.

*در پایان این جشن به سه نفر از کسانی که بهترین جمله را در وصف امام رضا(ع) نگاشته بودند، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به بقیه افراد جوایز نفیس دیگری اهدا شد.

انتهای پیام/63014/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول