اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر ادیان حوزه علمیه قم:

تبلیغ «مسیحیت تبشیری» شکل جدید جنگ فرهنگی است

مسئول دفتر ادیان تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ «مسیحیت تبشیری» شکل جدید جنگ فرهنگی است.

تبلیغ «مسیحیت تبشیری» شکل جدید جنگ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد کاشانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی اساتید و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان در سالن استاد معین دانشکده تربیت بدنی با اشاره به اینکه گروهی افراطی، تندرو و خشن با نام حضرت مسیح (ع) آغاز به ترویج مسیحیت در شهرهای کشور کرده‌اند، اظهار کرد: وظیفه استادان دانشگاه‌ها شناسایی و آگاهی دادن به دانشجویان در این راستا است.

*ضرورت شناخت چهار ویژگی دین

وی چهار ویژگی برای شناخت هر دین را ضرورت خواند و افزود: متن کتاب مقدس، تاریخ دین مربوطه، شریعت، فقه، احکام و کلام و الهیات آن دین باید مورد بررسی قرار گیرد.

مسئول دفتر ادیان حوزه علمیه قم، به کتاب مسیحیان اشاره کرد و گفت: کتاب مقدس نام کتاب مسیحیان است که از 39 کتاب عهد عتیق و 27 کتاب عهد جدید و چهار روایت انجیل تشکیل شده که هر کتاب چند فصل و هر فصل چند آیه دارد.

وی با بیان اینکه مبلغان مسیحیت تبشیری هنوز خود به طور کامل با کتاب مقدس و احکام و الهیات آن آشنایی ندارند، تصریح کرد: این افراد برای تبلیغ از ناآگاهی جوانان ما از اسلام سوء‌استفاده کرده و اسلام را دین خشم و جنگ معرفی می‌کنند تا با این ترفند جوانان را به دین خود جذب کنند.

مسئول دفتر ادیان حوزه علمیه قم به نقد و بررسی ادیان مسیحی،‌ یهودی و واکاوی بشارت‌های کتاب مقدس به ظهور پیامبر اسلام (ص) در کتب مقدس این ادیان اشاره کرد.

*تبلیغ «مسیحیت تبشیری» شکل جدید جنگ فرهنگی است 

وی گفت: مبلغان مسیحیت تبشیری در تمام قرآن تنها یک آیه دعوت به جهاد را یافته‌اند و آن را بزرگ کرده و برای سوء‌استفاده از آن آیه، عملیات تروریستی حمله به برج‌های دوقلو را برای خدشه‌دار کردن چهره مسلمانان طراحی کرده‌اند.

کاشانی، با تصریح بر اینکه مبلغان مسیحیت تبشیری مسلمانان را تروریسم می‌دانند، تصریح کرد: طبق گفته ویل دورانت تاریخ‌نویس، در تاریخ 9 میلیون زن تنها به جرم ساحره بودن از طرف پیروان این ادیان انحرافی کشته شدند.

به گفته وی، آگاهی اساتید از اینگونه مسایل موجب می‌شود تا با راهنمایی‌های خود مسیر اصلی زندگی را دوباره به جوانی که بر اثر نادانی از دین خود برگشته، نشان دهند.

*اسلام دین رحمت و مودت

این مسئول، ادامه داد: اسلام دین رحمت و مودت است و با نگاه به جنگ‌های پیامبر (ص) می‌توان دریافت که بیشترین آمار کشته شدگان در جنگ‌های پیامبر تنها یک‌هزار و 300 نفر در طول تاریخ بوده است در حالی که در یکی از جنگ‌های ادیان پیش از اسلام تنها مردم 60 شهر نابود شدند.

وی به وجود نشانه‌ها و مشخصات پیامبر (ص) در کتب تمام ادیان قبل از اسلام اشاره کرد و گفت: در کتاب «پورانا» کتاب مقدس هندوئیسم نام «ماهاماد» به معنای محمد به همراه نام پدر، مادر و محل تولد آورده شده است.

کاشانی، با اشاره به مبحث حقوق زن در اسلام اظهار کرد: بسیاری از مبلغان مسیحیت تبشیری از مسایل حقوقی زنان به دلیل بی‌اطلاعی آنها به حقوق خود علیه اسلام استفاده می‌کنند.

*ادیان انحرافی سبب بحران هویتی شده است

وی خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که به ادیان انحرافی گرویده‌ می‌شوند از بسیاری مسایل روحی رنج می‌برند و یا دچار خلأ عاطفی و یا بحران هویتی هستند تا با تغییر دین خود جایگاه جالب توجهی را در جامعه کسب کنند.

مسئول دفتر ادیان تبلیغات حوزه علمیه قم، متذکر شد: برخی دیگر نیز یا به دنبال آزادی و بی‌بندوباری مانند شراب‌خواری و بدحجابی و یا مانند گروه دیگر به دنبال اخذ پناهندگی هستند که در هر صورت نیاز به آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه کلوپی از افراد افسرده و ناسالم به دنبال تغییر دین خود هستند، اذعان کرد: برخی افراد نیز در انتخاب دین خود هنوز دارای شبهه هستند و یا بین نزاع‌های سیاسی تبدیل به معارضان دینی شده‌اند که این دسته نیز باید آگاه شوند.

کاشانی، خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر نیز از بی‌مسئولیتی برخی مسئولان از اسلام دلسرد شده‌اند و به فکر تغییر دین خود افتاده‌اند.

به گزارش فارس، در گذشته برای تبلیغ مسیحیت تنها از انتشار جزوه و کتاب و اعزام کشیش به دورترین نقاط استفاده می‌شد اما امروزه با وجود اینترنت و ماهواره هزاران کانال و سایت انحرافی در باب تبلیغ مسیحیت تبشیری راه‌اندازی شده که با تبلیغات سو ذهن و اندیشه و فرهنگ جوانان ما را برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود نشانه رفته‌اند.

شیوه‌های تبلیغ مسیحیت در رسانه‌ها منجر به پیدایش برخی کلیساهای خانگی در شهرهای مختلف شده که این امر نیازمند اطلاع‌رسانی درست و دقیق از طرف تمام مسئولان به جوانان جامعه است.

انتهای پیام/84002/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول