اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

طلاب پایه‌های فکری و دینی خود را تقویت کنند

معاونت آموزش موسسه آموشی و پژوهشی امام خمینی گفت: طلاب باید پایه‌های فکری و دینی خود را تقویت کنند.

طلاب پایه‌های فکری و دینی خود را تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد موسوی‌نسب عصر امروز در مراسم آغاز به کار سال جدید تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که با حضور حضرات آیات مصباح یزدی، حسینی بوشهری و کعبی برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: امید است با عنایات حضرت ولی عصر(عج) همه ما مشمول کرامات خاص حضرات معصومین باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش پایه هر نوع تحول و پیشرفتی در مسائل علمی، اخلاقی، اجتماعی و سایر تحولات است، خاطرنشان کرد: در حوزه معارف دینی هم شکی نیست ما هر چه برای آموزش، تعلیم و تعلم تلاش کنیم در آینده ثمراتش متوجه خود و جامعه خواهد شد.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: امروزه هم با تحلیل روانشناختی و عقلی و هم با تجربه ثابت شده است، محیط‌هایی که برای ‌آموزش سرمایه‌گذاری می‌کنند موفقیتشان به مراتب بیشتر از کسانی است که صرفا به تجربه و مسایل دیگر بها می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای آموزش جایگاه خاصی در روند تحولات اجتماعی، اخلاقی و دینی در نظر گرفت، ابراز داشت: قطعا ما باید این نظام آموزشی را با برنامه، مطالعه و کار کارشناسی به پیش ببریم.

موسوی‌نسب هدف اصلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را تربیت شخصیت‌های دینی که تعامل مثبت و سازنده‌ای در جامعه اسلامی داشته باشند، عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: محصلین در این موسسه باید در توزیع علم و معارف پیش بروند و تا حد امکان و استعدادی که دارند فروگذار نکنند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی انس با معنویت و اخلاق قرآنی و بصیرت را از جمله لازمه‌های طلاب دانست و گفت: باید در یک برنامه‌ریزی کلان آموزشی چنین اهدافی را در نظر بگیریم تا این افراد بتوانند یک تحول مثبت را در جامعه اسلامی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظریه‌پردازی در حوزه علوم اسلامی و انسانی در کنار رسالت بزرگ ترویج اسلام ناب محمدی جزء اهداف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است.

موسوی‌نسب ورود به نظریات غربی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید بتوانیم با ورود به این نظریات در مقابل آن موضع‌گیری کنیم و تجلی نگاه اسلامی را در آن ایجاد کنیم زیرا اگر کسی با ذهن خالی وارد شود شاید منفعل شود و مورد تاثیر قرار گیرد.

وی یادآور شد: کسانی در لباس ما هستند که طور دیگر نگاه می‌کنند، علت اصلی آن این است که با معارف اسلام درست آشنا نیستند، پس لازم است ابتدا طلاب پایه‌های فکری و دینی خود را تقویت کنند.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی همچنین با اشاره به فعالیت 12 دفتر استانی موسسه، گفت: ما در دفاتر استانی تلاش می‌کنیم در کنار حوزه‌های علمیه به سهم خود فعالیت ترویجی در جامعه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیات کشور در دفاتر استانی تنها در سه رشته دانشجو پذیرش کرده و تلاش می‌کنیم طلاب را به علم روز مسلط کنیم.

انتهای پیام/78010/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول