اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی مطرح کرد

دوام انقلاب را مدیون ولایت فقیه هستیم/دولت را باید کمک کرد/تایید رهبری ناصحانه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دوام این انقلاب را مدیون ولایت فقیه هستیم، گفت: در ایران انقلاب عاقبت به خیر شد و این مهم فقط به دلیل جلوداری ولی فقیه صورت گرفته است.

دوام انقلاب را مدیون ولایت فقیه هستیم/دولت را باید کمک کرد/تایید رهبری ناصحانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعت شهر مقدس قم ضمن تبریک ایام دهه کرامت با اشاره به اینکه مردم از شما شرایط تحلیل درست کشور را می‌شنوند، اظهار داشت: شما بزرگانی هستید که دین مدیون شماست، اگر مساجد و جماعت‌ها و حضور مبارک شما بزرگان نبود صدای ناله‌ها به فلک نمی‌رسید و این کشور مدیون حضور فعال روحانیت است.

وی ضمن بیان روایتی از امام رضا(ع) گفت: باید دقت کنیم سخنرانی که به مسجد می‌آوریم کیست، سخن خدایی می‌گوید یا غیر خدایی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گمراه‌شدن یک عالم گمراه‌شدن عده کثیری است، بیان کرد: اگر یک روحانی خط را گم کند و به بیراهه رود عده زیادی را به بیراهه خواهد کشاند.

وی با اشاره به فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی که اگر ولی‌فقیه حکمی صادر کند حکم او حتی بر مراجع نافذ است، گفت: آیت الله‌ مکارم شیرازی فرمودند اگر برای مقام معظم رهبری حریم قائل نباشند برای هیچ یک از ما حریم قائل نخواهند شد و در حریم آقا است که روحانیت عزیز مانده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: بیگانگان تلاش می‌کنند که روحانیت را تضعیف کنند و می‌گویند روحانیت از چشم افتاده است و گاهی می‌گویند آخوندهایی که ربطی به نظام داشته‌اند از چشم افتاده‌اند و کسانی که به این نظام وصل نیستند عزیز هستند.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: شاهد بودیم که در مراسم تشییع آیت الله طاهری خرم‌آبادی که خبرگان رهبری بودند چگونه از ایشان تکریم شد.

وی با اشاره به اینکه مسئله ولی‌فقیه از بدیهیات فقه شیعه است، گفت: فریاد ولی‌عصر از حنجره ولی فقیه صادر می‌شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه کسی که منکر اصل ولایت فقیه باشد اصلاً مزه فقه را نچشیده و کلام اهل بیت را نفهمیده است، تصریح کرد: از قرن چهارم تا چهاردهم بیش از 1100 بار فقها از ولایت فقیه صحبت کرده‌اند و علامه حلی نیز در کتاب‌های فقهی خود 700 بار ولایت فقیه را عنوان کرده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین افزود: مرحوم آیت الله خویی ادله ولایت فقیه را نقد می‌کردند و می‌فرمودند یقین دارم که در عصر غیبت، خدا فقط به تصرف ولی فقیه راضی است.

وی با اشاره به اینکه 35 سال از انقلاب می‌گذرد و ما دوام این انقلاب را مدیون ولایت فقیه هستیم، گفت: در مصر و لیبی شاهد هستیم که نتوانسته‌اند انقلاب را حفظ کنند و فقط در ایران انقلاب عاقبت به خیر شد و این مهم فقط به دلیل جلوداری ولی فقیه صورت گرفته است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که باید در اداره امور کلان‌نگر باشیم، گفت: جزئی‌نگر بودن ما را به بیراهه می‌کشاند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایران 35 سال است مثل استخوان در گلوی استکبار جهانی گیر کرده است، گفت: امروز آرایش سیاسی جهان دو جبهه دارد، یک جبهه دین و اسلام بوده و پایگاه این جبهه ایران اسلامی است و باید این جبهه را تقویت کرد و برای دست‌یابی به این مهم باید پشتوانه اصلی یعنی مردم در این نظام بمانند و جبهه دیگر کفر، شرک و استکبار است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم مانند امام همه دولت‌ها را تایید می‌کنند، گفت: این تایید مبنا دارد و مبنا این است که اداره یک کشور 75 میلیونی کار آسانی نیست و باید به کسانی که بار اداره کشور بر دوش آن‌ها است، کمک کرد.

آیت الله خاتمی افزود: مقام معظم رهبری در اجلاس خبرگان به من فرمودند که تایید من به این معنا نیست که همه کارها را من تایید می‌کنم. تایید من تایید ناصحانه است یعنی اینکه کارهای خوب باید تایید شود و از کارهای بد باید انتقاد کرد.

وی با اشاره به انتقاد امام از کسانی که آیه یاس می‌خواندند، گفت: مقام معظم رهبری بر پرهیز از ناامید کردن مردم تاکید داشته و می‌فرمایند که باید به مردم امید داد.

انتهای پیام/2258/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول