اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت بیش از 20 واحد فولادی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: در برنامه چهارم توسعه مصرف سرانه بخش فولاد شش درصد پیش‌بینی شده و خوشبختانه با توسعه و شکوفایی این صنعت مصرف سرانه فولاد به 9 درصد افزایش یافته است.

فعالیت بیش از 20 واحد فولادی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محمدجعفر عظمای اظهار کرد: در سال‌های اخیر در بخش صنعت فولاد به خصوص نورد گرم (تولید شمش و مقاطع) در این استان، بالاترین سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده و درحال حاضر استان آذربایجان‌شرقی پس از استان‌های اصفهان و خوزستان به عنوان سومین تولید کننده محصولات فولادی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فعال بودن بیش از 20 واحد فولادی در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین ظرفیت‌های صنعتی در استان است چرا که این استان تولید بیش از 20 درصد مقاطع فولادی (نورد گرم) کشور را به خود اختصاص داده است.

عظمایی اظهار کرد: نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد دیگر پتانسیل مهم آذربایجان شرقی می‌باشد و این مورد صنعت فولاد این استان را رونقی دو چندان داده است.

وی افزود: توسعه صنعت فولاد در آذربایجان‌شرقی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم، به ظرفیت سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه در استان و نیز ارتقاء مهارت نیروی کار منجر می‌شود.

انتهای پیام/60002/ل/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول