اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

سیره امام رضا(ع) بهترین راهبرد در عرصه سیاست و فرهنگ است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سیره امام رضا(ع) و نحوه برخورد ایشان با اقشار و گروه‌های مختلف بهترین راهبرد در عرصه سیاست و فرهنگ است.

سیره امام رضا(ع) بهترین راهبرد در عرصه سیاست و فرهنگ است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم حدیث سلسلة الذهب را از جمله احادیث مهم خواند و گفت: این حدیث نشان از اتصال امام رضا(ع) به ائمه اطهار (ع) و حضرت محمد(ص) است و نشان می‌دهد گفته‌های امام رضا (ع) گفته‌های پیامبر(ص) و استدلال‌های ایشان استدلال‌های آن حضرت است.

وی ادامه داد: در این حدیث امام رضا (ع) خود را گوشه‌ای جدا شده از پیامبر(ص) و هدف پیامبر را هدف خود می‌داند و در این حدیث تاکید شده است خدایی جز الله نیست همه چیز از اوست و اگر کسی اعتقاد راسخ و کامل به او داشته باشد در آرامش و امنیت دنیوی و اخروی خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم امنیت، آرامش و قبول یگانگی الله را پیام‌های حدیث سلسلة الذهب دانست و بیان داشت: هنگامی که ولایت اهل بیت را بپذیریم به این معنی است که دشمن خار و حقیر و امام رضا(ع) مظهر الهی از حیث اعتقادات است.

نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: گرچه امام رضا (ع) به مرو و خراسان تبعید شدند، اما هیچ‌گاه دست از فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی برنداشتند و همواره مردم را از حمایت حکومت کفر باز می‌داشتند؛ رفتارهای ایشان با کنیزان، غلامان، حکام و وزرا خود به نوعی درس فرهنگی و سیاسی بود.

وی به جلسات مباحثه اشاره کرد و گفت: برپایی جلسات مباحثه از طرف حکومت و طرح سئوال از جانب مسیحیان و دیگران از برنامه‌هایی بود که با هدف براندازی اسلام مطرح می‌شد، هرچند امام رضا(ع) با صلابت کامل و بدون هیچ‌گونه مشکلی پاسخ همه سئوالات را می‌دادند و مشکلی در این خصوص نداشتند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه دشمنان به دنبال تثبیت حکومت خود بوده‌اند، یادآور شد: امام رضا (ع) همه تلاشش در راستای براندازی حکومت و اثبات جایگاه ائمه (ع) بود.

نجاریان‌زاده پرورش شاگردان را یکی دیگر از اقدامات امام رضا (ع)دانست و خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) با هر شیوه‌ای تلاش خود را در راستای حمایت از مظلومان، حاکمیت دین و عدالت به کار می‌گرفتند و در شعر نیز دستی بر آتش داشتند و از این طریق سعی در حفظ اسلام و حمایت از ستمدیدگان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این امام همام کمک به مظلومین و نیازمندان را راه و روش پیامبر و امام علی (ع) می‌دانستند و همواره بر حمایت از این قشر تاکید می‌کردند.

انتهای پیام/78002/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول