اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق فرهنگی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه:

دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است

معاون سابق فرهنگی ‌اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: دفاع‌مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است که باید ذخایر آن به ‌نسل جدید منتقل شود و باید بستری فراهم شود تا پیشکسوتان دفاع‌مقدس در فضاهای علمی جامعه حضور پیدا کنند.

دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است

حسن موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: هشت‌ سال جنگ‌تحمیلی گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است که باید ذخایر آن استخراج شده و به‌نسل جدید منتقل شود و هفته دفاع‌مقدس تجلی ارزش‌ها، ایثارها و خودباوری جوانان ما است که نهادینه ‌شدن این باور در جوانان یکی از دستاوردهای بزرگ هشت ‌سال جنگ ‌تحمیلی است.

وی اظهار داشت: جوانان ما با الگوگیری از جوانان انقلاب و مردان روزهای جنگ می‌توانند در حفظ و دفاع از تمامیت ارضی کشور نقش‌آفرینی کنند و از حماسه و فداکاری پرچم‌داران بزرگ در تاریخ انقلاب‌اسلامی الگو بگیرند.

موحد با اشاره به‌ اینکه شهید سعید است و شهادت سعادت است، تصریح کرد: رزمندگان دفاع‌مقدس با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها توانستند کارهای بزرگی به ‌ثمر برسانند و شهیدان، سرورانی هستند که راه روشن توسعه و تعالی پیشرفت و خودباوری را به‌ ما نشان دادند.

هدف دشمنان پاک‌ کردن خاطرات دفاع‌مقدس از حافظه ملت است

این رزمنده دفاع‌مقدس ادامه داد: امروز جوانان ما با الهام‌ گرفتن از گنجینه‌معنوی دفاع‌مقدس و کتاب ‌روشن خاطرات و سیره پرچم‌داران با داشتن افقی روشن، آرمانی بلند و هدفی والا می‌توانند قدم‌های محکمی را بردارند چرا که شهیدان، معلم تاریخ ما بودند و با ایمان راسخ و استقامت در مسیر می‌توان هر مشکل بزرگی را از سر راه ملت کنار زد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قله بزرگی در عالم نیست که به‌دور از دسترس جوانان ما باشد، اعلام کرد: امروز جوانان ما در ادامه راه حماسه جوانان جنگ توانسته‌اند حماسه‌ای بزرگ خلق کنند و با داشتن این چراغ روشن می‌توانند در راستای خودسازی و تعالی خویش گام بردارند.

معاون سابق فرهنگی‌اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: امروز احیاء فرهنگ شهدا کم‌تر از فرهنگ شهادت نیست و مسئولان اجرایی و ارشد کشوری باید بستری ایجاد کنند تا فرماندهان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس در فضاهای علمی، آموزشی و فرهنگی جامعه حضور پیدا کنند و به بیان خاطرات روزهای جنگ و گنجاندن آن در امور آموزشی گام بردارند.

به گفته موحد، هشت‌سال جنگ‌تحمیلی می‌تواند منشأ ایمان و وحدت ملت برای رسیدن به هدفی‌ بزرگ‌تر باشد و هدف بزرگ دشمنان، پاک‌ کردن بخشی از خاطرات بزرگ ملت ایران است و در صورت نهادینه‌ شدن ارزش دفاع‌مقدس جوانان ملت ما از آسیب‌ها حفظ خواهند شد.

انتهای پیام/2700/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول