اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

گزارش فارس از اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) در ایستگاه پایانی/ مناجات‌خانی حضار و روبوسی دو وزیر ارشاد

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در حالی به کار خود در مشهد مقدس پایان داد که حضور وزیر فعلی و سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با مناجات‌خانی حضار از حاشیه‌های مراسم بود.

یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) در ایستگاه پایانی/ مناجات‌خانی حضار و روبوسی دو وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس اعزامی به مشهد مقدس، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شامگاه دیروز (دوشنبه 25 شهریور‌ماه) در سالن همایش‌های صدا و سیما مرکز خراسان رضوی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام محمد‌حسن اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت، محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید‌محمد حسینی وزیر سابق ارشاد و حجت‌الاسلام محمد محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این مراسم سراسر نور و معنویت که از عطرآگین به نام مطهر علی‌بن موسی‌الرضا بود حاشیه‌های جالبی داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

 

 

ـ علی جنتی وزیر ارشاد، حرم شاه چراغ و کریمه اهل بیت و امام هشتم را مدار جغرافیایی وحدت در ایران خواند و وحدت را رمز توفیق فرهنگ رضوی خطاب کرد که بهترین ابزار دیپلماتی فرهنگی در خارج از مرزها می‌تواند باشد.

ـ حدیث سلسلة‌الذهب امام رضا(ع) یادگار رضوی به دیار نیشابور بود و تزئین بخش جشنواره یازدهم بود.

ـ حضور محمود پاک‌نیت همراه با همسرش مهوش صبر‌کن به عنوان تنها بازیگران حاضر در این همایش جلب توجه می‌کردند.

 

ـ مراسم چاوش و ابتهال‌خوانی صلوات خاصه امام رضا(ع) در حالی پیگیری شد که حضار به احترام قبله‌گاه عالم ایران ایستادند و رو به ضریح ثامن‌الحجج صلوات خاص حضرت را زمزمه کردند.

ـ سید‌جواد جعفری دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با خطاب کردن اینکه امام رضا(ع) به عنوان تنها امام مهمان در سرزمین ولایت‌مدار ایران اسلامی حضور دارد، وجود نام پربرکت ثامن‌الحجج را اصلی‌ترین عامل رشد سریع و بی‌نظیر جشنواره دانست.

ـ حسن سلطانی مجری نام‌آشنای کشور که این روزها صدای او در فضای حرم رضوی درخصوص آداب زیارت طنین‌انداز است اجرای برنامه اختتامیه را برعهده داشت.

وی در ادامه تبریک به علی جنتی وزیر ارشاد و تشکر از حضور مهمانان به ویژه سید‌محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، از مراسم تعویض پرچم گنبد رضوی در صبح روز دوشنبه به بیان جملات احساسی پرداخت و در توصیف این صحنه گفت: در این لحظه‌ تمام نگاه‌ها به یک نقطه دوخته شد و تنها مخاطب حضار امام رضا(ع) بود.

 

 

ـ در اثنای سخنرانی سخنرانان مراسم نماهنگی از فعالیت جشنواره یازدهم در بخش ملی پخش شد که نشان از تلاش اداره‌کل‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برای ترویج فرهنگ رضوی داشت.

ـ تعداد قابل توجهی پیامک و دل‌نوشته به تعداد 540 هزار پیام کوتاه خطاب به جشنواره یازدهم از میزان علاقه مردم به ولی‌نعمت خویش امام علی‌بن‌موسی‌الرضا حکایت دارد.

ـ از زیباترین بخش اختتامیه جشنواره یازدهم مراسم مناجات‌خوانی با حضور کریم‌خانی بود که حضار هم‌نوا با او ( جانم رضا، جانم‌رضا، ای جان جانانم رضا) را در حالی که قطرات اشک مهمان دیدگانشان بود، سردادند.

 

ـ حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره امام رضا باید در برابر جشنواره‌های جهان قد علم کند زیرا این جشنواره می‌تواند فرهنگ ولایت را در جهان گسترش دهد.

ـ پخش نماهنگی از درد و دل کودک همدانی با امام رضا(ع) که همراه با بهت و گریه بود بار دیگر عطش نجوای عاشقانه با ضامن آهو را در دل‌ها زنده کرد.

ـ علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی پس از اجرای سراسر شور خود گفت: امام رضا(ع) یکی از شریف‌ترین نقاط همه ایرانیان با هر گرایش و دیدگاه است که عمیقاً با احساسات آنها درگیر است.

 

 

ـ یاد و نام مرحوم رضا انصاریان مداح و خادم رضوی که همه او را با ندای حزن‌انگیز صلوات خاصه امام رضا(ع) می شناسند در جشنواره یازدهم گرامی‌داشته شد.

ـ تقدیر از 20 فعال رضوی در بخش ملی و بین‌المللی با حضور علی جنتی، آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام سالک، سید‌جواد جعفری و .... صورت گرفت که نام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و سید‌محمد حسینی از جمله تقدیرکنندگان به چشم می‌خورد.

ـ کشورهای اندونزی، آلبانی، پاکستان، کشمیر، ترکیه، کامرون، مالزی، و هندوستان کشورهایی بودند که در بخش بین‌الملل جوایز این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

به گزارش فارس؛ یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت ولادت حضرت معصومه و ولادت امام رضا(ع) (دهه کرامت) از 16 تا 21 شهریور در 27 کشور و 31 استان کشور برگزار شد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول