اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گذرگاه رفح طی دو روز آینده بازگشایی می‌شود

مقامات مصری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذرگاه رفح را به صورت محدود بازگشایی می‌کنند.

گذرگاه رفح طی دو روز آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، دولت اسماعیل هنیه در غزه دیروز اعلام کرد که مقامات مصری گذرگاه زمینی رفح با غزه را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به صورت محدود بازگشایی خواهند کرد.

«ماهر ابو صبحة» مدیرکل هیئت گذرگاه‌ها و مرزها در بیانیه‌ای مطبوعاتی در این راستا تاکید کرد که طرف مصری اعلام کرده که این گذرگاه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به مدت 4 ساعت بازگشایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عبور از گذرگاه از طریق نام نویسی انجام می شود، گفت که اولویت‌ها و نیازهای فوری تر در انجام این سفرها رعایت خواهد شد. وی از طرف مصری خواست تا برای کاستن از سختی‌های مسافران غزه در طول هفته این گذرگاه را باز نگه دارند.

وی تاکید کرد که نام نویسی کنندگان در وزارت کشور برای عبور از گذرگاه بالغ بر 5 هزار نفر هستند که همگی جزو نیازهای اساسی و دانشجویان و بیماران هستند.

خبرگزاری مصری الشرق الاوسط نیز به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که مصر تصمیم گرفته برای حالت های فوری گذرگاه رفح را در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه باز کند. این مرزها از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر باز خواهد بود. وی تاکید کرده که این اقدام بنا به درخواست محمود عباس انجام می شود.

گذرگاه رفح از شش روز پیش در پی ناآرامی های شبه جزیره سینا و اتهام‌زنی به جنبش حماس برای دست داشتن در این ناآرامی ها و اتهام دخالت در امور داخلی مصر بسته شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول