اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

نیازهای استان سمنان در وقف‏های جدید اولویت‏بندی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: نیازهای استان سمنان در حوزه وقف‏های جدید اولویت‏بندی شده و بر این اساس به واقفان جدید مشاوره ارائه می‏شود.

نیازهای استان سمنان در وقف‏های جدید اولویت‏بندی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏‌الاسلام عبدالله واحدی صبح امروز در حاشیه آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان در گفت‌‏وگو با خبرنگاران افزود: گسترش فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیازهای فرهنگی و اجتماعی استان ‏سمنان می‌‏تواند موجب جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‏‌های اجتماعی شود.

وی در ادامه عنوان داشت: در صورت نهادینه شدن این سنت حسنه با استفاده از ظرفیت‏‌های مردمی می‌‏توان بدون اتکا به اعتبارات دولتی بسیاری از معضلات جامعه را مرتفع ساخت؛ همان‏گونه که با نگاه به گذشته در می‏یابیم که در بسیاری از مشکلات به وسیله موقوفات مرتفع می‏‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه اظهار داشت: افرادی که اقدام به وقف اموال خود می‏‌کنند، هم باقیات صالحاتی برای خود بر جای می‏‌گذارند و با این کار پرونده اعمال خود را تا روز قیامت باز گذاشته و از ثواب کار خیر خود بهره‌‏مند می‏‌شوند و هم بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع می‏‌کنند.

گسترش فعالیت‏‌های قرآنی زندگی فردی و اجتماعی را بیمه می‌‏کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین گفت: توسعه مطلوب فعالیت‏‌های قرآنی بدون شک جامعه و زندگی فردی و اجتماعی ما را بیمه خواهد کرد.

واحدی افزود: قرآن یکی از اماناتی که به ما سپرده شده است و باید این امانت را زنده و گویا نگه‌داشته و آن را به صاحب اصلیش تحویل دهیم.

وی در ادامه رسالت ادارات اوقاف و امور خیریه در این حوزه را بسیار سنگین عنوان داشت و گفت: یکی از راه‌‏های انس بیشتر آحاد جامعه با کتاب الهی را برنامه‌‏ریزی در جهت تشویق مردم به حفظ قرآن کریم است.

واحدی در ادامه بیان داشت: یکی از اقدامات اصلی ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان سمنان، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: اقبال مردم به حفظ کلام وحی موجب افزایش معنویت در زندگی فردی و اجتماعی افراد شده و این مقدمه‏‌ای برای رسیدن به هدف والایی است که در برنامه‏‌های بلند مدت اداره کل اوقاف پیش‌‏بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع رقابت‏‌های قرآنی در مرحله شهرستانی تصریح کرد: از دیگر اقدامات قرآنی مهم ادارات اوقاف در طول سال برگزاری مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در سطوح مختلف است.

واحدی عنوان داشت: در حوزه برگزاری مسابقات قرآن کریم فعالیت‏‌ها رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته و با اقداماتی که همکاران در این زمینه انجام داده‌‏اند امیدواریم هر چه سریع‏تر استان سمنان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

زیارت امامزادگان مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به نقش امامزادگان در زندگی مردم خاطرنشان کرد: زیارت امامزادگان عظیم‌‏الشان مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است.

واحدی فعالیت‏‌های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی را سه وظیفه اصلی ادارات اوقاف و امور خیریه برای بقاع متبرکه عنوان داشت و تصریح کرد: فعالیت‏‌های فرهنگی یکی از اولویت‏‌های مهم ما برای امامزادگان استان سمنان بوده است.

وی با اشاره به بیانات بزرگان در خصوص بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: مطالعه و تأمل بر این سخنان موجب آرامش خاطر انسان می‏‌شود و خدمت در این اماکن نیز توفیقی است که این آرامش را به همراه خواهد داشت.

واحدی در بخش دیگری از سخنان خود عملیات عمرانی در حال اجرا در بقاع متبرکه در سطح استان سمنان را یکی از اولویت‏‌های اداره کل در سطح استان سمنان برشمرد و افزود: به منظور ارائه خدمات زیارتی و رفاهی مطلوب به زائران تهیه طرح جامع عمرانی در بقاع فاقد طرح جامع در اولویت اول کارهای عمرانی اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره نکوداشت امامزادگان استان سمنان در شهرستان‏های مختلف با حضور استاندار سمنان و مسئولان استانی در امامزاده علی‌ابن جعفر (ع) ابراز امیدواری کرد تا این کنگره در سال آتی با شکوه و عظمت برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تقدیر از فعالیت‏های هیئت امنای امامزادگان استان سمنان، رابطه آنان با ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‏های استان سمنان را بسیار خوب و نزدیک ارزیابی و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این ارتباط باز هم نزدیک‏تر شود.

انتهای پیام/2249/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول