اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقبال راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» از روایت تلویزیونی اثر

نورالدین پسر ایران مهمان خانه‌ ایرانی‌ها می‌شود

راوی «کتاب نورالدین پسر ایران» ضمن استقبال از تهیه مجموعه تلویزیونی اثر، از حضورش در تهران در روز سی و یکم شهریورماه همزمان با آغاز پخش این مجموعه تلویزیونی از شبکه اول سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

نورالدین پسر ایران مهمان خانه‌ ایرانی‌ها می‌شود

سید نور الدین عافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: کتاب نورالدین پسر ایران با ویژگی‌های خاص خود مورد استقبال قشرهای مختلف به ویژه جوانان قرار گرفته است. وی روایت خاطرات پسر 16 ساله روستایی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، حضور در اکثر عملیات‌ها در مناطق جنوب و غرب، جانبازی 75 درصدی، بیان خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان در جبهه‌ها و نقش نویسنده کتاب را از ویژگی‌های کتاب نورالدین پسر ایران ذکر کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای بیان خاطرات و نیز تشریح ویژگی‌های کتاب نورالدین پسر ایران در تعداد 19 استان و 67 دانشگاه کشور حضور پیدا کرده و حضورش در بعضی از استان‌ها و اجتماعات برای چندمین بار بوده است. مجموعه تلویزیونی نورالدین پسر ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سال جاری از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: روایت خاطرات این اثر را بازیگران مرد برعهده دارند. این مجموعه به همت گروه حماسه و دفاع شبکه اول سیما تولید شده است و علی تقی‌پور تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد. در کنار روایت خاطرات، تصاویری انیمیشنی تهیه شده از این مجموعه نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این اولین بار است که کتاب نورالدین پسر ایران به روایت بازیگران مرد برای مخاطبان خوانده می‌شود. در هر یک از 30 قسمت این مجموعه یکی از بازیگران مرد به روایت برشی از خاطرات نقل شده در این کتاب می‌پردازند.

قرار است هر هفته یکی از قسمت‌های این روایت تلویزیونی از قاب تلویزیون برای مخاطبان پخش شود.

این مجموعه با همکاری گروه حماسه و دفاع مقدس و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با موافقت حوزه هنری تولید شده است.

سیدنورالدین عافی از اهالی روستای خلجان تبریز در سال 59 در سن 16 سالگی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در طول 77 ماه حضور مداوم در جبهه‌ها و شرکت در عملیات‌های مختلف برای چندمین بار به شدت از نواحی مختلف بدن مجروح شد و در نهایت به عنوان جانباز 70 درصد و برادر شهید نائل آمد.

سال گذشته ‌دست‌نوشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر حاشیه کتاب «نورالدین پسر ایران» طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد.‌

متن این تقریظ که ‌طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به راوی «سیدنورالدین عافی»، همسر وی و نویسنده‌ کتاب «معصومه سپهری» اهدا شد، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ی پُرکار و اعجاز گونه‌ی هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ی همسری است که تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌ای یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است.

ساعات خوش و با صفائی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدالله

90/10/20»

«نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان‌شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است. نورالدین نزدیک به 80 ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچکترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز 70 درصد دفاع مقدس است.

مصاحبه از: محمدحسن علملو

انتهای پیام/60002/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول