اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

کسب رتبه هفتم آموزش و پرورش قزوین در سنجش قبولی کشور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی 91ـ92 آموزش و پرورش قزوین رتبه هفتم در نتیجه سنجش قبولی دانش‌آموزان کشور را کسب کرد.

کسب رتبه هفتم آموزش و پرورش قزوین در سنجش قبولی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پاینبرد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: سال تحصیلی 90-91 نتیجه سنجش قبولی دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان قزوین در کشور رتبه چهاردهم بوده است.

وی افزود: سال گذشته رتبه این اداره کل در نتیجه سنجش قبولی دانش‌آموزان کشور به هفتم ارتقا یافت که این مهم بیانگر موفقیت‌ دانش‌آموزان در کسب مهارت‌های علمی بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به وضعیت میانگین نمره‌های دروس دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی 90-91 میانگین نمره دروس دختران دانش‌آموز بیش از 11 بوده که سال گذشته این میانگین به بیش از 14 رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: این آمار بیانگر رشد علمی دانش‌آموزان دختران بود و امسال امیدواریم این میانگین نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیرتری یابد.

وی با بیان اینکه میانگین دروس نمره پسران دانش‌آموز در سال تحصیلی 90-91 بیش از 11 بوده است، عنوان کرد: سال گذشته این آمار به بیش از 12 ارتقا یافت که تحقق این مهم نیز بیانگر افزایش علاقه و انگیزه پسران دانش‌آموز به کسب تحصیل و علم و دانش بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه سال تحصیلی 91-92 میانگین دروس پسران و دختران دانش‌آموز نسبت به سال گذشته بیش از یک و نیم نمره افزایش یافته است، یادآور شد: افزایش این میانگین در مناطق ناحیه یک و دو بیش از قزوین و شهرستان‌ها بوده است.

این مسئول یادآور شد: شش دانش‌آموز قزوینی در کنکور سال تحصیلی 90-91 موفق شدند رتبه تک رقمی در کشور را کسب کنند که ‌این آمار در کنکور سال تحصیلی 91-92 به هشت نفر ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مسئولان مربوط آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس با برنامه‌ریزی دقیق برنامه‌های مختلفی را در استان قزوین انجام دادند، یادآور شد: این اداره کل با اجرای این مهم بدون هیچ مشکلی روز اول مهر ماه را سپری کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اکنون نیز اداره کل یاد شده ستاد ویژه مهر را تشکیل داده تا با انجام اقدامات موثر بتواند شرایطی را در استان قزوین فراهم کند که دانش‌آموزان، والدین و معلمان بدون مواجه با مشکلی روز اول مهر را با خاطره خوشی سپری کنند.

پاینبرد یادآور شد: ستاد پروژه مهر همچنین با نیروی انتظامی و شورای ترافیک استان قزوین برای ایجاد امنیت دانش‌آموزان در بازگشایی مدارس هماهنگی کرده تا در این ایام مشکلی برای آنان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه روز اول مهر متقارن با هفته دفاع مقدس است، ابراز داشت: به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی در این روز برای دانش‌آموزان در مدارس برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: زنگ مهر دفاع مقدس در یکی از مدارس استان قزوین به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی به صدا در خواهد آمد و سپس برنامه‌های مختلف به مناسبت این روز برپا می‌شود.

این مسئول یادآور شد: کارگروه ماده 18 آموزش و پرورش استان قزوین اقدامات لازم را برای تعیین نرخ سرویس مدارس و رانند‌گان متعهد و مجرب انجام داده تا دانش‌آموزان اعم از پسران و دختران در امنیت و آرامش باشند.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول