اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

29 شهریورماه جاری انجام می‌شود

برگزاری نخستین رقابت‌های ورزش بوچیا در انزلی

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان گیلان از برگزاری نخستین مسابقه نمایشی ورزش بوچیا در 29 شهریورماه جاری در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

برگزاری نخستین رقابت‌های ورزش بوچیا در انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جهانگیر فدایی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان با اشاره به برگزاری ورزش بوچیا، اظهار داشت: این مسابقات روز جمعه 29 شهریورماه جاری ساعت 17 عصر در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

وی برگزاری تور نمایشی ورزش بوچیا را با شعار «بوچیا دروازه ورزش معلولان» عنوان کرد.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان گیلان تصریح کرد: همانگونه که روز پارالمپیک امروز با مبدأ گیلان در جهان مطرح است باید تلاش کنیم تا در یک حرکت ابتکاری دیگر، رشته ورزشی بوچیا را نیز در جهان بیش از پیش مطرح کرده و عنوان «بوچیا دروازه ورزش معلولان» را به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل بهزیستی استان و هیئت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولان گیلان برای برگزاری شش تور در نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی شده است، افزود: این تورها به مناسبت‌های مختلف در شش ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

فدایی، برگزاری این مسابقات نمایشی را در منطقه آزاد انزلی، لاهیجان، فومن، تالش، انزلی و رشت ذکر کرد.

وی شادی معلولان در هنگام اجرای ورزش بوچیا را زیباترین لحظه برای همه توصیف کرد و یادآور شد: ورزش در معلولان تفریح نیست بلکه عاملی برای توانمندی جسمی و روحی آنها است.

این مسئول، با اشاره به اینکه کشورها به ورزش افراد معلول و ناتوان در توسعه ورزش همگانی اهمیت زیادی می‌دهند، تصریح کرد: ورزش بوچیا فرصتی برابر و مناسب برای ناتوان‌ترین افراد معلول ایجاد می‌کند.

وی، بوچیا را نوعی ورزش تفریحی ویژه معلولان جسمی‌حرکتی و جانبازان دانست که با همت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشور به نهادها و سازمان‌های مربوطه معرفی و در حال گسترش است.

فدایی، خاطرنشان کرد: ورزش بوچیا یکی از ورزش‌های مهم ویژه معلولان دارای عقب‌ماندگی شدید ذهنی است که حتی ناتوان‌ترین افراد معلول نیز می‌توانند در آن بازی، عضو و حتی تا سطح مسابقات بین‌المللی و جهانی راه پیدا کنند.

وی یادآور شد: ورزش معلولان و جانبازان در سراسر استان از رونق قابل قبولی برخوردار بوده که نشان‌دهنده ارتقای ورزشی این قشر از جامعه است.

فدایی با بیان اینکه رشته ورزشی بوچیا ‌اکنون در پارک‌ها و بسیاری از فضای ورزشی مناسب‌سازی شده معلولان انجام می‌شود، یادآور شد: این ورزش جهانی با همت مسئولان مربوطه در کشور به ویژه گیلان مورد استقبال بسیاری از معلولان قرار گرفته است.

به گفته وی، گیلان در مسابقات جهانی بوچیا حرفی برای گفتن دارد و بیشتر مربیان کشوری این رشته ورزشی، گیلانی هستند.

انتهای پیام/84002/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول