اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

دومین جشنواره تخصصی فیلم حوزه برگزار می‌شود

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دومین جشنواره تخصصی فیلم و جشنواره دوسالانه عکس حوزه برگزار خواهد شد.

دومین جشنواره تخصصی فیلم حوزه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری امروز در دیدار روسا و دبیران انجمن‌های ادبی و هنری طلاب کشور با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی جزء نخستین واحدهای حوزوی بود که در بخش فرهنگی وارد شد و در این راه سوابق خوبی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر ورود حوزه به کارهای هنری گفت: در سال‌های اخیر کارهای جدی و مهمی در زمینه آموزش بخش‌های مختلف هنری توسط مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی بیان کرد: فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قالب شعر، داستان، نقد فیلم، ساخت فیلم و... بوده و توانسته است سال گذشته 54 اثر از آثار تولیدی را رونمایی کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات در بخش نشریات گفت: دفتر تبلیغات با هدف ترویج ارزش‌های دینی 6 نشریه تولید می‌کند و تنها مجموعه‌ای است که در قالب دینی تمام سنین را پوشش می‌دهد و اکثر نویسندگان و شاعران طلاب و روحانیون هستند.

کمساری نهادسازی و ایجاد انجمن‌های فرهنگی و هنری با حضور طلاب را یکی از رویکردهای دفتر تبلیغات دانست و بیان کرد: کم‌کم تولیدات فرهنگی و هنری به سویی می‌رود که تولیدات توسط خود طلبه‌ها صورت گیرد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به راه‌اندازی جشنواره‌های تخصصی توسط حوزه افزود: در سال گذشته جشنواره شعر اشراق و جشنواره تخصصی فیلم برگزار شد و امسال هم دومین جشنواره تخصصی فیلم و جشنواره دوسالانه عکس حوزه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اشراق توسط دفتر تبلیغات گفت: این نمایشگاه تنها نمایشگاه دینی قم است که یا شرکت کنندگان در آن باید طلبه باشند و یا نمایشگاه مربوط به آثار دینی باشد.

کمساری با اشاره به اینکه گاهی فعالیت‌های هنری مغایر با بیان حوزه قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ما این روش را انتخاب کرده‌ایم و مطمئنیم تأثیرگذاری آن بیشتر است و از مدیریت حوزه انتظار دارم که به این بخش عنایت بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/2258/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول