اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تنها تولیدکننده کود ارگانیک نطنز:

احیای محیط زیست و پایداری کشاورزی با محصولات ارگانیک میسر است

تنها تولید کننده کود ارگانیک نطنز گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک، عدم وابستگی به خارج از کشور و مقابله با تحریم اقتصادی، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی اشاره کرد.

احیای محیط زیست و پایداری کشاورزی با محصولات ارگانیک میسر است

علی طاوسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز برای معرفی محصول ارگانیک کود ورمی کمپوست اظهار داشت: تولید این کود خواص و ویژگی‌های خوبی دارد که از آن جمله می‌توان به اصلاح و غنی سازی خاک، حذف مصرف کودهای شیمیایی از پروسه کشاورزی و باغداری که موجب از بین رفتن خاک و بروز بیماری‌های مختلف می‌گردد، تولید محصولات سالم و ارگانیک، عدم وابستگی به خارج از کشور و مقابله با تحریم اقتصادی، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: فاز اجرایی این پروژه حدود یک سال پیش آغاز شده و هم اکنون در هر دوره دوماهه پرورش کرم Eisenia foetida حدود 120 تن کود تولید می‌کنیم و توانسته‌ایم برای هفت نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کنیم.

این تولیدکننده کود ارگانیک با بیان اینکه این کود بهترین کود برای تولید مواد غذایی است، تاکید کرد: ورمی کمپوست صرفه اقتصادی بسیار زیادی برای کشاورزان دارد و بسیاری از آنها به این موضوع اذعان داشتند که بعد از مصرف این کود، محصولشان هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت بهتر شده و برداشت محصولشان تا چند برابر افزایش یافته و امیدواریم کشاورزان به این سمت و سو آمده و به امید خدا دیگر شاهد باشیم که مصرف کود شیمیایی در زمین‌های کشاورزی پایان یافته و با تکیه بر تولید داخل بر رهنمود رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

وی مزایای این کود را سبک و فاقد هرگونه بو، عاری از علف‌های هرز، حاوی میکروارگانیسم‌های هوازی مفید مانند ازتوباکتری‌ها، بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی، دارا بودن عناصر میکرو مانند آهن، روی، مس و منگنز، دارا بودن مواد محرکه رشد گیاهی نظیر ویتامین‌ها به ویژه ویتامین ب 12دانست.

طاوسیان در این زمینه اضافه کرد: قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی، فرآوری آسان و سریع‌تر از بیوکمپوست، عاری از باکتری‌های غیر هوازی، قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌های پاتوژن و اصلاح کننده خصوصیات فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی خاک برشمرد.

تنها تولیدکننده کود ارگانیک در نطنز خواستار حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان در مورد ساخت کارگاه تولید و واگذاری زمین و اعطای تسهیلات ساخت شد و اذعان داشت: چون هم اکنون در مکان استیجاری مشغول فعالیت هستیم در راه تولید دارای مشکلاتی هستیم و با عنایت ویژه مسئولان شهرستان این مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/63025/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول