اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد قم:

مرکز تحقیقات اسلامی بانکی در قم راه‌اندازی شد

مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات اسلامی بانکی در قم توسط این بانک خبر داد.

مرکز تحقیقات اسلامی بانکی در قم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم، محمدرضا پاطلا در دیدار آیت‌الله مقتدایی ضمن گرامیداشت دهه کرامت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده بانک مهر اقتصاد در راستای اجرای بانکداری اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به نامگذاری حکیمانه سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، افزود: معظم له با تدابیر حکیمانه خود در چند سال اخیر با نامگذاری سال بر مسایل اقتصادی تاکید کرده‌اند و در این زمینه بار سنگینی بر دوش مسئولان است که باید همگان مخصوصا سربازان ولایت در این زمینه گام برداند.

مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان با اشاره به دغدغه‌های مراجع و علما در خصوص بانکداری اسلامی افزود: بانک مهر اقتصاد که برخاسته از دل نهادی چون بسیج است از حدود چند سال پیش اقدامات جدی را در زمینه بانکداری اسلامی در دستور کار خود قرار داده و برنامه‌ای را با همکاری جمعی از اساتید حوزه و اساتید حقوق تدوین و اجرایی کرده است.

وی گفت: ما در این زمینه بیش از 30 هزار نفر ساعت آموزش‌های کارکنان را انجام داده و مبانی بانکداری اسلامی را با همکاری اساتید حوزه تدریس کرده‌ایم و از این میزان بیش از 12 هزار نفر ساعت مربوط به استان قم است.

پاطلا راه‌اندازی کمیته شرعی در این بانک را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای بانکداری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مصوبات و برنامه‌های این بانک ابتدا توسط این کمیته تایید شرعی شده و سپس به مرحله اجرا در می‌آید.

وی گفت: نظارت بر حسن اجرای شرعی ابلاغیه‌ها نیز توسط کمیته‌ای متشکل از حوزویان و اساتید حقوق اجرا می‌شود.

مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات اسلامی بانکی در قم توسط این بانک خبر داد و اذعان داشت: در این مرکز تعدادی از روحانیون مسلط به مباحث بانکی مستقر هستند که به صورت تلفنی و حضوری به سئوالات شرعی مردم و کارکنان پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول