اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پنجمین بار

جلسه شورای شهر پلدختر باز هم تشکیل نشد

رئیس شورای شهر پلدختر گفت: پنجمین جلسه شورای شهر پلدختر به علت عدم حضور و شرکت سه نفر از اعضا باز هم تشکیل نشد و بی‎نتیجه ماند.

جلسه شورای شهر پلدختر باز هم تشکیل نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، روزه نیازی رئیس شورای شهر پلدختر ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای شهر پلدختر گفت: برای تشکیل پنجمین جلسه شورای شهر پلدختر از تمام اعضا دعوت رسمی به عمل آمد ولی متاسفانه سه تن از اعضا طبق سنوات گذشته به بهانه این که ممکن است، فرد مورد نظر آنان برای شهردار انتخاب نشود در جلسه شرکت نکردند و جلسه رسمیت نیافت و بی‎نتیجه ماند که این روند مشکلاتی را برای شورا و شهرداری و در نهایت برای خدمت‎رسانی به شهروندان ایجاد می‎کند.

وی تصریح کرد: رایزنی برای حضور سه تن عضو شورا در جلسه صورت گرفته و به ازای هر دعوت نامه کتبی به صورت تلفنی از آنان درخواست شده که در جلسه حاضر شوند و مباحث لازم را در جلسه مطرح کنند و از بیان و طرح مسایل در کوچه و خیابان و معابر و محافل عمومی شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ادامه روند و مسیر نادرست موجب اختلال در فعالیت شورا شده است، گفت: عدم حضور نادعلی نعمت‌پور، عجم پورنصیر و خانم ماندانا آکسونیان در جلسات شورای شهر پلدختر در تلاش هستند با به حد نصاب نرسیدن اعضا، تصمیمی گرفته نشود و موجب اختلال در خدمت‎رسانی شود که این امر شورا را با چالش مواجه ساخته است.

نیازی افزود: هم اکنون برخی اعضای شورای اسلامی شهر پلدختر در آغاز راه به هر دلیلی به اختلافات مورد اشاره دامن می‌زنند و بر سر انتخاب شهردار با استفاده از حربه عدم شرکت در جلسات دامنه آتش این اختلافات را گسترش می‌دهند که با این روند باید برای چهار سال آینده شورای اسلامی شهر و همچنین مدیریت شهری پلدختر فاتحه خواند.

رئیس شورای شهر پلدختر گفت: اکنون این سئوال ذهن مردم فهیم و با شعور پلدختر را به خود مشغول کرده است که وقتی در نخستین روز کاری دوره چهارم شورا نمایندگان آنها ساز جدایی و اختلاف را کوک کرده‌اند دامنه اختلافات آنها در طول چهار سال آینده تا چه حد گسترش می‎یابد.

وی افزود: سئوال دیگری که ذهن مردم را درگیر خود کرده، این است که وقتی منتخبان آنها نتوانند در مورد منافع شهر و بر سر مسایل شهری با هم به تفاهم و توافق برسند، چگونه انتظار آبادانی و پیشرفت شهر در عرصه‌های مختلف را داشته باشند؟!

وی با بیان این که اعضای شورای اسلامی شهر پلدختر باید در نظر داشته باشند که حفظ آرای مردم و رسیدگی به مشکلات و مطالبات آنها اصلی‌ترین وظیفه شورا است، گفت: اعضای شورا باید در جهت احیای حقوق حقه مردم و خواسته موکلان خود بدون تأثیرپذیری از ناحیه فشارهای بیرونی با انتخاب شهرداری که در شأن و منزلت مردم این شهر باشد به اختلافات موجود خاتمه داده و راه خدمت را در پیش بگیرند، همان‌گونه که در تبلیغات انتخاباتی خود قول آن را به مردم داده‌اند.

نیازی با بیان این که توجه به مبلمان شهری مهم‌ترین رسالت شورای شهر و شهرداری است، افزود: رسیدگی به امور شهری و پاسخگویی به مشکلات مردم در حوزه شهری وظیفه اصلی شورای شهر است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر در صورتی می‌توانند در کار خود موفق باشند که با یکدیگر متحد و متفق باشند، گفت: اعضایی که حتی برای حضور در جلسه رسمی شورای شهر نیز حوصله ورود به محل کار خود را ندارند و با عدم حضور خود و به تبع آن عدم تشکیل جلسات شورای شهر بخشی از کارهای شهروندان بر زمین می‎ماند و مراجعان به شورای شهر هر بار با اتاق‎های خالی اعضا مواجه می‎شوند.

رئیس شورای شهر پلدختر از اعضای شورا خواست با حفظ وحدت و انسجام موجود در این شهر برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند و به دنبال نام‌خواهی و نان‌خواهی نباشند و خداوند را از خود راضی نمایند.

وی با تاکید بر حفظ وحدت، افزود: بزرگترین ضررها در تفرقه،‌ دامن‌گیر مردم می‌شود و اعضای شورا باید مسئولیت‌پذیر باشند، در صورت کوتاهی در کار علاوه بر اینکه باید جواب مردم و مسئولان را بدهیم در روز قیامت نیز باید جوابگوی خداوند باشیم.

نیازی با بیان اینکه شورا با سهم‌خواهی مقابله می‌کند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر بر اساس سوگندی که در آیین تحلیف یاد کرده‎اند، باید به دنبال منافع شهر و مردم باشند و تصمیم‎گیری در مورد مسائلی در سطح شهر، باید با خرد جمعی و بر اساس شرایط انجام ‌شود.

رئیس شورای شهر پلدختر ضمن دعوت از اعضای شورای اسلامی شهر برای وفاق و همدلی هر چه بیشتر اعضا اظهار امیدواری کرد، تا در پرتو این مهم افتخارات خوبی برای این شهر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا خدمت صادقانه و خالصانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: اعضای شوراها، حسن اعتماد مردم را پاسخ داده و تنها به خدمت صادقانه و خالصانه فکر کنند و همه اختلافات داخلی و شخصی را کنار نهاده و تمام هم و غم خود را صرف سازندگی و آبادانی کنند.

نیازی با بیان اینکه رویکرد قومی و قبیله‌ای جایگاه شورا و عملکرد شهردار را تضعیف می‌کند، گفت: اعضای شورا منتخب مردم هستند و باید فقط مصالح و منافع مردم را مد نظر قرار دهند، در غیر این‌صورت به پیشرفت شهر نمی‌توان امیدی داشت.

وی افزود: شوراها وظیفه سنگینی بر عهده دارند و  اعضای شورا باید از تک‌روی خودداری کنند.

نیازی گفت: چنانچه اعضا در شش جلسه متوالی شورای شهر شرکت نکنند، اعضای علی‌البدل جایگزین اعضای غایب می‎شوند.

وی به ماده 26 آئین‌نامه اجرائی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها اشاره کرد و افزود: عضوی که شش جلسه متوالی و یا 12 جلسه غیر متوالی از اوقات رسمی شورا و کمیسیون را بدون عذر موجه (به تشخیص شورا) در یک سال غیبت نماید موضوع برای سلب عضویت وی به هیئت حل اختلاف موضوع ماده 82 قانون شوراهای اسلامی کشور ارجاع می‎شود.

انتهای پیام/2304/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول