اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده حج و زیارت:

پایان‌نامه‌های با موضوع حج و زیارت حمایت می‌شوند

رئیس پژوهشکده حج و زیارت از حمایت پایان‌نامه‌های با موضوع حج و زیارت خبر داد و گفت: تا کنون 18 پایان‌نامه توسط پژوهشکده مورد بررسی قرار گرفته و برخی از آنها مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

پایان‌نامه‌های با موضوع حج و زیارت حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی پیش ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت‌های پژوهشکده در چند سطح مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پژوهشکده فعالیت‌های خود را در سه سطح فرهیختگان و اندیشمندان، روحانیون کاروان‌ها و زائرین که در سطحی پایین‌تر و کاربردی‌تر هستند، انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تحولات ساختاری در پژوهشکده روی داده است، گفت: موافقت‌نامه مرکز تحقیقات حج و زیارت از وزارت علوم موافقت اصولی بود و امسال موفق به دریافت مجوز رسمی از وزارت علوم شده و مرکز تحقیقات به پژوهشکده حج و زیارت تبدیل شد.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت افزود: در پژوهشکده 11 نفر از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی به عنوان هیئت علمی انتخاب شدند و در پنج گروه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشکده بیان کرد: پژوهشکده 83 عنوان کتاب در حوزه‌های اخلاق، اسرار و معارف حج، تاریخ سیره، کلام و معرفت، فقه و حقوق و مطالعات سیاسی و اجتماعی تألیف و ترجمه کرده است.

علیزاده موسوی با اشاره به اینکه جهان اسلام با تحولات اساسی رو به رو بوده که بخشی مربوط به عربستان و سوریه است، عنوان کرد: در همین راستا پژوهشکده دو نشریه را با عنوان گاهنامه بینشی منتشر کرده است که در شماره اول آن وضعیت عربستان را توضیح داده و در شماره دوم به تحولات سوریه پرداخته است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه در موضوع رد شبهات وهابیت کارهای متمرکزی انجام نشده است، گفت: پژوهشکده از میان چند هزار شبهه، 200 شبهه را انتخاب کرده و به صورت دائرة‌المعارف مشغول پاسخگویی به این شبهات است.

وی با اشاره به خریداری 1179 عنوان کتاب برای مجموعه کتابخانه پژوهشکده در سال جاری تصریح کرد: کتابخانه پژوهشکده دارای 3585 عنوان کتاب دیجیتالی، 100 عنوان پایان‌نامه‌های مرتبط با حج و زیارت و وهابیت، 35 نرم افزار تحقیقاتی و در مجموع 17 هزار و 812 عنوان کتاب است و بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین کتابخانه حج و زیارت در ایران به شمار می‌رود.

علیزاده موسوی با اشاره به اینکه بسیاری از زائران سواد خواندن و نوشتن ندارند، گفت: پژوهشکده به تهیه کتاب‌های صوتی و شنیداری روی آورده است و تا کنون شش اثر را به کتاب‌های صوتی تبدیل کرده است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های علمی یکی از فعالیت‌های پژوهشکده است، عنوان کرد: مباحث بسیاری وجود دارد که نیاز به واکاوی دقیق‌تر دارد که در این راستا پژوهشکده پنج نشست را در سال گذشته برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده اقدام به تهیه یک لوح فشرده کرده است، گفت: 525 کتاب در حوزه نقد وهابیت، 183 مقاله و 190 عنوان کتاب از کتاب‌های خود پژوهشکده در این لوح فشرده قرار داده شده است.

علیزاده موسوی با بیان اینکه پژوهشکده یک بانک اطلاعاتی از جنایات تکفیری‌ها و وهابیون در جهان اسلام تهیه کرده است، بیان کرد: در این بانک اطلاعاتی سه هزار کلیپ از جنایت‌های تکفیری‌ها و وهابیون تهیه شده است که نشان می‌دهد این گروه‌ها در حال انجام چه جنایاتی در جهان اسلام هستند.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول