اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

دستگاه قضایی بدون ملاحظه‌ با سارقان برخورد می‌کند

رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر لزوم برخورد جدی با سارقان در استان یزد گفت: دستگاه قضایی کوچکترین امتیازی نظیر مرخصی، عفو یا تخفیف مجازات برای سارقان در نظر نمی‌گیرد و سخت‌ترین احکام برای آنها صادر خواهد شد.

دستگاه قضایی بدون ملاحظه‌ با سارقان برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری پیش از ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: سرقت اکنون در استان یزد افزایش یافته به نحوی که بعد از موادمخدر، بیشترین زندانیان استان یزد را سارقان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این امر به هیچ وجه برای استانی که به دارالعباده معروف است، شایسته نیست و لازم است مسئولان امر در این زمینه تدابیر اساسی و جدی اتخاذ کنند.

حیدری با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه بخشی از کار دستگاه قضا در این زمینه را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: در کنار این اقدامات، در صورت دستگیری سارق و بریدن حکم برای او، حکم به شدیدترین شکل ممکن اجرا می‌شود و هیچ ملاحظه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان یزد علاوه بر صدور احکام قاطع قضایی از امتیازات سایر زندانیان نظیر مرخصی برای سارقان جلوگیری کرده و تلاش می‌کند تا امنیت نسبی جامعه حفظ شود.

حیدری با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی سرقت در جامعه عنوان کرد: علل زیادی در امر ازدیاد سرقت در جامعه نقش دارد که افزایش فقر در جامعه یکی از دلایل آن است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آموزش همگانی و آشنا ساختن افراد جامعه با مجازات‌های مربوط به جرائم مشهود و عقوبت اخروی و دنیوی آن می‌تواند در کاهش وقوع جرم موثر باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری استان یزد اظهار داشت: همکاری دادگستری استان با سازمان بهزیستی و ایجاد تیم صلح و سازش برای کاهش پرونده‌های طلاق این مشکل را در استان تا حدود زیادی کاهش داده است.

حیدری یادآور شد: در بیشتر استان‌های کشور موضوع طلاق تعداد زیادی از پرونده‌های دستگاه قضایی را به خود اختصاص داده و در رده‌های اول یا دوم پرونده‌های ورودی آنهاست که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در یزد در حال حاضر طلاق در رده دهم جرایم در استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه توهین به اشخاص همچنین تهدید رتبه چهارم و پنجم جرایم در استان را به خود اختصاص داده است، افزود: جامعه نیازمند اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه است تا از امنیت و آرامش بیشتری برخوردار شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، ورودی زندان‌های استان را در سال گذشته 6 هزار و 664 زندانی عنوان کرد و افزود: در پنج ماهه سال جاری نیز تعداد 2 هزار و 900 نفر وارد زندان‌های استان شده‌اند و در حال حاضر 150 نفر به جرم توهین و تهدید در زندان به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست، فقر فرهنگی را مهم‌ترین دلیل افزایش توهین، تهدید و افترا در جامعه دانست و افزود: تحکیم باورها و اعتقادات مذهبی مردم و رشد این باورها به طور قطع این گونه جرایم در جامعه را کاهش می‌دهد.

جمال قضاوتی اظهار داشت: آستانه تحمل مردم متأسفانه کاهش یافته است و ضرورت دارد از طرق مختلف فرهنگی آموزش‌های لازم به آنها داده شود تا در برابر ناملایمات صبر و تحمل داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه توهین و تهدید در سطح کشور نیز جزو 10 آیتم اول جرایم است، اظهار داشت: همکاری و همگرایی بین تمامی دستگاه‌ها و در همه زمینه‌ها برای جلوگیری از وقوع جرایم در جامعه ضرورت دارد.

سیدعلی اصغر رفاهی خاطرنشان کرد: جرایم توهین، تهدید و افترا باید از طریق صلح و سازش نه از طریق دادگاه حل و فصل شود.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول