اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم:

بقاع متبرکه ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگران دارند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در جامعه هستند و ظرفیت‌های بالای موجود در بقاع متبرکه سبب جذب گردشگران می‌شود.

بقاع متبرکه ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگران دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، علی مبشری پیش از ظهر امروز در مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزاده بی‌بی گل خاتون شهر کمه که با حضور مردم و اعضای شورای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در جامعه هستند و به این دلیل باید از تمام ظرفیت‌های معنوی و دینی این امامزادگان استفاده شود.

وی همچنین از وجود امامزادگان با عنوان یک ظرفیت جذب گردشگر یاد کرد و افزود: امروزه زیارت بارگاه این بزرگواران در زمینه ارتقای آرامش و تکامل روح بشر نقش مهمی دارد و به همین دلیل مکان‌های اختصاص یافته به امامزادگان، گردشگران بیشتری را جذب می‌کنند.

* اعزام 65 زائر به مرقد حضرت معصومه(س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم در ادامه ضمن گرامیداشت دهه کرامت، این دهه را فرصت مناسبی برای ترویج بیش از پیش فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه دانست و تصریح کرد: به مناسبت میلاد ستاره کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور اهالی شهر کمه جشن بزرگی در امام‌زاده بی‌بی گل خاتون کمه برگزار شد و براساس قرعه‌کشی صورت گرفته در این مراسم 65 نفر از شرکت‌کنندگان امروز صبح به مرقد حضرت معصومه(س) اعزام شدند.

این مسئول از حضور روحانی شهر به عنوان سرپرست کاروان در این سفر زیارتی خبر داد و ادامه داد: هزینه این سفر از محل کمک‌های مردمی و خیران جمع‌آوری شده است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امامزاده در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد و مراسم غبار‌روبی و عطر‌افشانی در بارگاه امام‌زاده بی‌بی گل خاتون شهر کمه سمیرم هم‌زمان با هفته کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2301/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول