اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صهیونیست‌ها روستایی در الاغوار را تخریب کردند/تعطیلی گذرگاه رفح برای ششمین روز متوالی

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صهیونیست بامداد امروز دوشنبه یک روستا در الاغوار شمالی را به طور کامل تخریب کردند.

صهیونیست‌ها روستایی در الاغوار را تخریب کردند/تعطیلی گذرگاه رفح برای ششمین روز متوالی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، نیروهای اشغالگر صهیونیست بامداد امروز با یورش به روستای مکحول در الاغوار شمالی، این روستا را به طور کامل تخریب کردند.

«دراغمه» رئیس شورای روستاهای بدوی در الاغوار شمالی گفت که نیروهای اشغالگر بامداد امروز به این روستا یورش آورده و بولدوزرهای اسرائیلی شروع به تخریب خانه‌های این روستا کردند بدون اینکه از قبل اخطاریه در این باره داده باشند.

وی افزود که این نخستین بار نیست که اشغالگران این روستا را تخریب می‌کنند و نیروهای اشغالگر این منطقه را به روی خبرنگاران و شهروندان بسته و این منطقه را منطقه نظامی اعلام کرده‌اند.

گذرگاه رفح برای ششمین روز متوالی تعطیل است

مسئولان مصری امروز برای ششمین روز متوالی گذرگاه مرزی رفح را بسته و از ورود و خروج شهروندان فلسطینی ممانعت می‌کنند.

وزارت امور داخلی دولت منتخب فلسطین در غزه اعلام کرد که طرف مصری به ما ابلاغ کرده است، گذرگاه رفح امروز دوشنبه به صورت دو طرفه بسته است.

«ماهر ابوصبحه» مدیر گذرگاه‌های غزه نیز تصریح کرد که پس از تماس با طرف مصری، به هیچ نتیجه‌ای برای بازگشایی امروز گذرگاه نرسیدیم.

گذرگاه رفح که تنها گذرگاه برای تردد شهروندان نوار غزه است، از چهارشنبه گذشته به دنبال عملیات علیه نیروهای امنیتی مصر در رفح که به کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 17 نفر دیگر منجر شد، تعطیل شده است.

تشکیلات خودگردان 6 عضو حماس را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بازداشت اعضای حماس، 6 نفر دیگر را در استان‌های نابلس، طولکرم، رام‌الله و سلفیت بازداشت کردند.

در استان نابلس، نیروهای امنیتی «هیثم الاقرع» از شهرک قبلان را پس از احضار وی، بازداشت کردند.

در استان رام‌الله، نیروهای امنیتی یک دانشجوی دانشگاه بیرزیت و اسیر آزاده به نام «کریم قرط» از بیتونیا و در استان طولکرم نیز «منتصر تیسیر عبدالغنی» از شهرک صیدا و در استان سلفیت نیز «عزالدین فتاش» را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی همچنین دو روز پیش محتسب و بلال عاصی دو پسر شهیدان محمود و علی عاصی را با یورش به منزلشان بازداشت کردند.

مشاور هنیه: احداث گذرگاه تجاری بهترین راه‌حل برای لغو محاصره غزه است

مشاور سیاسی نخست وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که تونل های مرزی در شرایط استثنائی و اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد و این تونل ها هرگز نمی تواند راهکاری مناسب برای لغو محاصره جائرانه ای باشد که دشمن صهیونیستی از سال 2007 بر این باریکه تحمیل کرده است.

«یوسف رزقه» در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که بهترین و مناسبت ترین راه حل برای لغو محاصره غزه احداث گذرگاه تجاری بر اساس قواعد و راهکارهای عملی مشخصی است که برای هر دو طرف مصری و فلسطینی سودمند و مفید باشد.

رزقه در ادامه تشریح کرد: حتی یک مورد ثابت نشده که تونل های مرزی غزه ضرر یا خطری را متوجه امنیت مصری کرده باشد، زیرا همکاری های امنیتی مشترک میان وزارت کشور فلسطین و سازمان اطلاعات مصر به منظور حفظ و حراست بر امنیت ملی طرفین همچنان ثابت و پابرجاست.

وی شرایط حاکم بر باریکه غزه را بسیار سخت و ناگوار توصیف و تصریح کرد که ملت قهرمان فلسطین که توانسته طی سال های گذشته محاصره جائرانه باریکه غزه را تحمل و با آن مقابله کند، قادر خواهد بود تا مرحله سخت کنونی را نیز به سلامت پشت سر بگذارد.

رزقه در ادامه خاطر نشان کرد که تعطیلی گذرگاه زمینی رفح تاثیرات منفی زیادی بر زندگی عادی ساکنان باریکه غزه داشته است، زیرا این گذرگاه تنها کانال ارتباط فلسطینیان در این باریکه با دنیای خارج است.

وی اشاره کرد که دولت متبوعش با همکاری گروه ها و جریان های فعال فلسطینی در تلاش برای گذر از مرحله حساس کنونی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول