اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی پلیس استان سمنان خبر داد

کاهش 7/6 درصدی مجروحان نزاع در سمنان

مراجعه مجروحان نزاع در چهار ماهه نخست امسال به مراکز پزشکی قانونی نسبت به همین مدت در سال قبل از کاهش 7/6 درصدی برخوردار است.

کاهش 7/6 درصدی مجروحان نزاع در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال، یک هزار و 823 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کرده‌‏اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7/6 درصد کاهش یافته است.

حسین پیوندی به استناد اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته، یک هزار و 973 نفر بر اثر جراحت در نزاع به مراکز پزشکی قانونی در استان سمنان مراجعه کردند.

وی گفت: بر همین اساس، سال جاری از مجموع مراجعه‌‏کنندگان یک هزار و 263 نفر مرد و 560 نفر زن بودند و این در حالی است که سال گذشته یک هزار و 329 نفر مرد و 644 نفر زن بودند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان با اشاره به نکاتی که افراد هنگام مراجعه به مراکز پزشکی قانونی باید مدنظر داشته باشند، اظهار داشت:  ظاهر خو‌ن‏‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی از سوی پزشکی قانونی ندارد بلکه آنچه مبنای صدور نظریه در خصوص میزان جراحات وارده است، نوع و عمق جراحت است.

پیوندی گفت: معاینه دقیق‏‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

وی افزود: نکته جالب آن که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‏‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان یادآور ‏شد: ارایه معرفی‏‌نامه برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع از مراجع قضایی و یا انتظامی توسط متقاضیان الزامی است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول