اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ معرفی شد

طی مراسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، علی حدادی گفت: امروز آرزوهای امام در داشتن یک قوه قضائیه اسلامی مطابق با اصول  و چهارچوب اسلامی محقق شده است.

وی افزود: ساوجبلاغ در گذشته وسیع‌ترین شهرستان استان تهران بود و امروز هم در استان البرز از وسعت و جمعیت قابل ملاحظه‌ای بر خوردار است.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: وجود دو جاده مهم ترانزیت و اتوبان کرج-قزوین سالیانه بیش از 6500 فقره تصادف، ساخت 55 هزار واحد مسکونی مهر و ایجاد تضاد فرهنگ‌ها از بعد قضایی جرایم را در منطقه افزایش می‌شود.

وی ادامه داد: از دادستان استان تقاضا داریم نسبت به ارتقا درجه و استقرار پست‌های مورد نیاز دادگستری و دادستانی اقدام تا از مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.

حدادی اظهار داشت: استان البرز دارای 2 زندان  قزلحصار و ندامتگاه مرکزی است که هم مرز با این شهرستان قرار دارد که تبعات زیادی برای شهروندان ما داشته است.

وی با انتقاد از ساخت مرکز خرید و فروش اتومبیل با عنوان شیطان بازار در حریم ساوجبلاغ آن را معضلی دیگر در امنیت شهرستان اعلام کرد و خواستار توقف این مرکز در حاشیه مرز بین ساوجبلاغ و کرج شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در این مراسم  درباره اهداف دادسرا و وظایف یک دادستان گفت: وظایف دادستان دو جنبه عمومی و خصوصی است، به طوری که در اعمالی که جنبه خصوصی دارند، با اقامه شکایت از ناحیه شاکی خصوصی، دادستان شخصا یا با ارجاع به قضات دادسرا و دادیاران نسبت به انجام تحقیقات مقدماتی اقدام می‌کند، اما در اعمالی که جنبه عمومی دارند، دادستان به عنوان مدعی العموم حق تعقیب و تکمیل پرونده و صدور کیفر خواست و تقاضای مجازات از دادگاه برای متهمان دارد.

مهدی مهدوی فرد افزود: انتظارات از دادستان‌ها باید در محدوده قانون و مطابق با حدود اختیارات آن‌ها باشد.

وی گفت: یکی از کارهای مهم شناسنامه دار کردن مجرمین است و از سال 86 تاکنون 10 هزار و 116 پرونده  در ساوجبلاغ  در دادستانی مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/2302/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول