اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فیروزکوه:

پیشگیری از سرقت منازل با توصیه‏های پلیس ممکن می‏شود

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه گفت: توجه به هشدارهای پلیس و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی، عوامل بسیار مهمی است تا شهروندان از فرصت باقی‏مانده تعطیلات تابستانی با طیب خاطر استفاده کنند.

پیشگیری از سرقت منازل با توصیه‏های پلیس ممکن می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه، در پی وقوع چندین فقره سرقت از سطح منازل شهری و روستایی شهرستان فیروزکوه طی ماه‏های گذشته و هم‏زمان با سفرهای تابستانی، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه با هدف ارتقای دانستنی‏های شهروندان و در راستای پیشگیری از سرقت منازل و افزایش امنیت عمومی، به ارائه هشدارهایی به عموم مردم پرداخت.

شیخ‏مراد مرادی در این زمینه اظهار داشت: افراد تا حد ممکن باید از خالی گذاشتن منزل خودداری کنند.

وی گفت: نصب حفاظ مطمئن مقابل نورگیرها، دیوارهای کوتاه و تمام پنجره‏های قابل دسترسی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه افراد باید از سپردن کلید منزل خود به افراد غیرمطمئن خودداری کنند، افزود: ساکنان منزل باید حتماً نسبت به تعویض قفل‏هایی که کلید یدکی آنها گم شده و یا حتی برای مدتی در اختیار دیگران بوده، در اسرع وقت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: افراد در صورت خروج از منزل فقط به بستن در خروجی اکتفا نکنند، بلکه تمامی درهای داخل منزل را نیز قفل کنند تا فرصت جست‏وجو و راه نفوذ از سارقان سلب شود.

مرادی در ادامه با بیان اینکه از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فال‏گیر، گدا و ... باید خودداری کرد، یادآور شد: اگر افرادی به عنوان مأموران سازمان‏های مختلف به منزلتان مراجعه کردند، قبل از شناسایی کامل و رؤیت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان اکیداً جلوگیری کنند.

وی هشدار داد: اگر محوطه بیرونی منزل فاقد روشنایی است، با نصب لامپ، روشنایی محل را تأمین کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: افراد سعی کنند تا در تمام ساعت‏های شبانه روز در منزل را ببندند تا سارقان نتوانند وارد ساختمان شوند و علاوه بر آن، همیشه در پشت بام را به قفل آویز مطمئن مجهز کنند.

وی تأکید کرد: شماره سریال و مشخصات لوازم منزل از قبیل لوازم صوتی و تصویری، جواهرات، فرش و ... را دقیقاً یادداشت کنید و در صورت امکان از آنها عکس تهیه کنید تا در صورت وقوع سرقت، شناسایی مجدد آن‏ها امکان‏پذیر باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: با نصب چشمی روی در ورودی از غافل‏گیر شدن خود و اعضای خانواده توسط سارقان جلوگیری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه بیان داشت: هنگام مسافرت از همسایگان مورد اطمینان خود بخواهید تا مراقب منزلتان باشند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ افراد با رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیسی، ضمن تأمین امنیت مناسب برای منزل سفر خوبی همراه با آرامش در کنار کانون گرم خانواده تجربه کنند.

انتهای پیام/2568/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول