اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان:

انتقال سهام 12 هزار میلیاردی به تأمین اجتماعی غیر‌قانونی است

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان گفت: 12 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های در نظر گرفته شده برای جبران کسری صندوق فولاد بر خلاف ماده 59 قانون بودجه به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شده است.

انتقال سهام 12 هزار میلیاردی به تأمین اجتماعی غیر‌قانونی است

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه امروز بازنشستگان صندوق فولاد با حضور در تهران خواستار دیدار با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هستند، اظهار کرد: البته این موضوع طی روز‌های گذشته از سوی بازنشستگان به دفتر آقای جهانگیری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه البته مسئول دفتر جهانگیری اعلام کرده است که معاون اول رئیس جمهور درصدد رسیدگی به مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد است و نیازی به حضور بازنشستگان در تهران به منظور دیدار با جهانگیری نیست، اضافه کرد: اما بازنشستگان فولاد درصدد دیدار با آقای جهانگیری هستند تا مشکلات و گرفتاری‌های خود را به گوش مسئولان دولتی برسانند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان با تاکید بر اینکه از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون وضعیت شرکت‌ها و سهام شرکت‌‌های در نظر گرفته شده برای جبران کسری صندوق فولاد نا‌مشخص است، تصریح کرد: چرا که بر خلاف ماده 59 قانون بودجه سهام این شرکت‌ها به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شده است و این سازمان هیچ نظارتی بر روی شرکت‌های مورد نظر ندارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم نظارت سازمان تأمین اجتماعی بر روی فعالیت این شرکت‌ها سهام‌های منتقل شده به این سازمان فسادآور شده است، ادامه داد: انتقال سهام 12 هزار میلیارد تومانی به صندوق فولاد در گروی امضای معاون اول رئیس جمهور است.

دستمزد با بیان اینکه انتقال این سهام به صندوق فولاد از وقوع بسیاری از فساد‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: در حال حاضر صندوق فولاد به دلیل اینکه این سهام به نام این صندوق زده نشده است، هیچ دخل و تصرفی در این سهام ندارد و نمی‌تواند بر روی فعالیت شرکت‌های مورد نظر نظارتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تمام این موارد بازنشستگان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر معاون اول رئیس جمهور به این موضوع هستند، افزود: معاون اول رئیس جمهور باید در حداقل زمان ممکن نسبت به امضای مصوبه مجلس نسبت به انتقال سهام 12 هزار میلیارد تومانی به صندوق فولاد اقدام کند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه آقای الستی رئیس هیئت مدیره صندوق فولاد کشور از صبح با هیئت دولت جلسه داشته و هیئت دولت نیز به نوعی با امضای مصوبه انتقال سهام 12 هزار میلیاردی به صندوق فولاد موافقت کرده است، گفت: اما در حال حاضر از سوی احمد‌وند رئیس سازمان خصوصی‌سازی در راستای این موضوع کار‌شکنی می‌شود.

وی با بیان اینکه احمد‌وند عنوان کرده است که این مصوبه باید در کمیسیون فرعی دولت مورد بررسی قرار بگیرد و به صورت مجدد در هیئت دولت بررسی شود، اظهار کرد: تمام این صحبت‌ها نوعی کار‌شکنی در راستای اجرای این مصوبه از سوی دولت است و سازمان خصوصی‌سازی نباید در مقابل رسیدگی به وضعیت صندوق فولاد مانع‌تراشی کند.

انتهای پیام/63004/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول