اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی به استانی مهاجر‌پذیر تبدیل شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان شرقی در سال 85 از استان مهاجرفرست به استان مهاجرپذیر در سال 90 تبدیل شده و این آمار نشان‌دهنده میل به توسعه و فراهم شدن امکان پیشرفت و سعادت برای مردم در همان جایی است که به آن تعلق دارند.

آذربایجان‌شرقی به استانی مهاجر‌پذیر تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع مردم دریان از توابع شهرستان شبستر، خاطرنشان کرد: اگر در این سال‌ها شاهد توسعه روزافزون در استان بوده‌ایم حاکی از نهادینه شدن فرهنگ توسعه است و این که مردم خود را در قبال پیشرفت استان مسئول می‌دانند.

وی افزود: بهترین شاخص در این زمینه، آمارهای سرشماری است که نشان می‌دهد آذربایجان شرقی در سال 85، استانی مهاجرفرست بوده اما در سال 90، جمعیت مهاجران به این استان افزایش یافته که این آمار نشان‌دهنده میل به توسعه و فراهم شدن امکان پیشرفت و سعادت برای مردم در همان جایی است که به آن تعلق دارند.

علیرضابیگی با بیان اینکه انگیزه سرمایه‌گذاری در استان ارتقا یافته، گفت: آذربایجان شرقی تا سال 84، سابقه تولید فولاد نداشت اما در حال حاضر، سالانه 3.5 میلیون تن فولاد در استان تولید می‌شود و برای تولید 10 میلیون تن فولاد مجوز صادر شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این امکانات زمینه رونق و توسعه بیشتر استان را فراهم کرده و محور این توسعه مردم بوده‌اند، افزود: احساس مسئولیت مردم در قبال توسعه استان در تمام صحنه‌ها خود را نشان داده و نتیجه آن شتاب روزافزون شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در استان به نتیجه رسیده، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی اکنون قابلیت پیدا کرده که بیش از 4 میلیارد متر مکعب از منابع آبی را ذخیره‌سازی کند بدون این که از سهم دریاچه ارومیه در این راستا استفاده کرده باشد.

علیرضابیگی وضعیت دریاچه ارومیه را نتیجه عدم توجه به مهندسی الهی و قواعد طبیعت دانست و گفت: عدم مدیریت نعمت‌های الهی، این وضعیت را رقم زده است؛ مثلا حفر چاه‌های فراوان در حوضه دریاچه ارومیه، فشار بر منابع آب زیرزمینی را افزایش داده است که برای حل این مشکل، ناچار به انتقال آب ارس شده‌ایم.

وی تصریح کرد: البته اعتقاد داریم که هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد که آب شیرین ارس به دریاچه شور منتقل شود بلکه از این آب باید برای تقویت منابع زیرزمینی استفاده کنیم و منابع آب در پیرامون دریاچه ارومیه را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از همراهی مردم دریان در اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: اکنون که با محدودیت منابع آبی مواجهیم مردم دریان دست به کار شده‌اند و با احداث سدهای معیشتی، منابع آبی را به بهترین شکل مدیریت کرده‌اند و اکنون در این سدها بیش از یک میلیون و 300 هزار متر مکعب آب ذخیره‌سازی می‌شود.

وی افزود: مردم دریان قابلیت دارند که مدیریت بهینه منابع آبی را عملیاتی و به عنوان یک الگو معرفی کنند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: مردم دریان نیت خیر خود را در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند و به برکت این نیات خیر می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه منابع را باید به نحوی مدیریت کنیم که موجب رضایت مردم شود، افزود: شاید منابع و امکانات محدود باشد اما اگر همین منابع محدود در مسیر خواست مردم صرف شود با خیر و برکت همراه خواهد بود که راه دریان نمونه‌ای از آن است.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که وعده ما به مردم دریان، تحقق یافت، گفت: هیچ پروژه‌ای در استان به این راحتی اجرا نشده بود چرا که مردم، همراهی خوبی داشتند و امروز دریان به برکت این همراهی، به عنوان الگوی توسعه معرفی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بزرگراه صوفیان - شبستر و با بیان اینکه خوشبختانه به این وعده هم عمل کردیم، افزود: سال گذشته سال بسیار سختی بود، محدودیت‌های اعتباری و وقوع زلزله ارسباران موجب شد که اجرای بسیاری از پروژه‌های ما با مشکل مواجه شود؛ اما به فضل الهی توانستیم هم از بحران زلزله به سلامت عبور کنیم و هم روند عمران و آبادانی را با شتاب ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ما به عنوان نماینده دولت، افتخار بزرگی است که در میان مردم باشیم و محبت مردم را حس کنیم، افزود: بسیاری از دولت‌ها حاضرند میلیاردها هزینه کنند و محبت مردم را به دست آورند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، مردم ایران و دولت جمهوری اسلامی، یکدل و یکصدا برای رسیدن به سرنوشت متعالی حرکت می‌کنند.

علیرضابیگی با تاکید بر همکاری همه بخش‌ها با دولت جدید، پیام انتخابات را اعلام پشتیبانی مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این انتخابات، نماد وحدت ملی، بصیرت، عقلانیت، امیدواری و احساس مسئولیت مردم در قبال انقلاب اسلامی بود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب قصد داشتند حوادث سال 88 را دوباره تکرار کنند، اما آن‌چه اتفاق افتاد صحنه‌ای از اتحاد ملی و حرکت پرشتاب به سمت توسعه و دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: دشمنی با جمهوری اسلامی نه به خاطر نفت یا انرژی هسته‌ای بلکه به این خاطر است که یک کشور توانسته در مقابل نظام سلطه قد علم کند و 34 سال مقاومت کند.

علیرضابیگی اظهار داشت: اراده دشمنان این است که جمهوری اسلامی نتواند در دنیا عرض اندام کند و ملت‌های ضعیف و مظلوم، ایران را به عنوان الگوی آزادیخواهی و استقلال‌طلبی انتخاب نکنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که علم ولایت بر سر نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در اهتزاز است این کشور از هر گزندی مصون بوده و دشمنان از هر توطئه‌ای ناامید خواهند شد.

انتهای پیام/60008/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول