اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

فعالیت 31 درصد واحدهای مرغ مادر کشور در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران از فعالیت 31 درصد واحدهای مرغ مادر کشور در استان خبر داد.

فعالیت 31 درصد واحدهای مرغ مادر کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار اظهار داشت: در راستای تولید جوجه یک روزه گوشتی در حال حاضر تعداد 184 واحد مرغ مادر به ظرفیت 5.8 میلیون قطعه در استان در حال پرورش بوده که معادل 31 درصد مزارع مرغ مادر کشور است.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب صنعت طیور و اولویت اول توسعه کمی و کیفی پرورش مرغ مادر کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: صدور هرگونه مجوز در زیر بخش دام و طیور با محوریت حفظ و پایداری تولید در واحدهای مرغ استان برنامه‌ریزی می‌شود.

نگهدار تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال جاری بیش از 162 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی درجه یک با 83 درصد در کارخانجات جوجه‌کشی استان تولید و در کشور توزیع شد که از این تعداد 120 میلیون قطعه آن مربوط به مزارع مرغ مادر استان به ارزش یک‌هزار و 320 میلیارد ریال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر ماه 24 میلیون قطعه جوجه یک روزه توسط مزارع مرغ مادر استان تولید می‌شود، گفت: این تعداد به صورت میانگین ماهانه حدود 10 میلیون قطعه جوجه یک روزه جهت تولید روزانه 596 تن گوشت سفید مرغ آماده طبخ وارد سالن‌های پرورش مرغ گوشتی در سطح استان می‌شوند.

وی با بیان اینکه بقیه نیز به سایر استان‌ها حتی خارج از کشور صادر می‌شود،افزود: بیش از 2 هزار نفر به طور مستقیم در مزارع مرغ مادر در استان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول