اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 و 29 شهریورماه

تداعی آثار موسیقیایی درویش خان در تالار سوره

کنسرت موسیقی کلاسیک با پرداخت به آثار موسیقیایی دوره رنسانس و معاصر اروپا و ایران با تداعی از بزرگانی چون درویش خان 28 و 29 شهریورماه در تالار سوره برگزار می‎شود.

تداعی آثار موسیقیایی درویش خان در تالار سوره

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، درویش خان، مبتکر موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی است، درویش خان مبتکر نوعی آهنگ ضربی به نام پیش درآمد است تا سال‌ها بعد از او رواج بسیار داشت. او دستگاه موسیقی سنتی ایران را به 7 دستگاه بخش کرد و آهنگ‌های فراوانی ساخت که 22 آهنگ آن برجای مانده است.

وی از نخستین کسانی است که در ایران کلاس آموزش موسیقی برپا کرد و تعداد زیادی از بزرگان  موسیقی ایرانی، شاگردان او بوده‌اند.

با ظهور جنبش مشروطه در نخستین کنسرت‎هایی که در انجمن اخوت تشکیل شد وی سمت ریاست و رهبری ارکستر را داشت و کـنسرت‎های زیادی به نفع مظلومان، حادثه دیدگان و مستضعفان برپا کرد.

مهم‌ترین کار وی نوآوری و پویایی در جهت اعتلای موسیقی ایرانی بود و برترین ویژگی او تاثیر بر تکامل سازها و فرم‎های موسیقی ایرانی است که نبوغ سرشار او در این ورطه را به رخ می‎کشد.

اجرای موسیقی دوره معاصر با توجه و پرداخت به آثار درویش خان موضوع کنسرت موسیقی است که 28 و 29 شهریور سال جاری در مجموعه فرهنگی، هنری سوره اصفهان برگزار می‌شود.

سرپرست این کنسرت سینا فانی ثانی از نوازندگان اصفهانی است که در خصوص برگزاری این کنسرت گفت: در این کنسرت بنیامین عارفان نوازنده فلوت، امین حیدری نوازنده عود هستند که این کنسرت به شکل سه نوازی برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: این کنسرت به صورت تخصصی به اجرای موسیقی کلاسیک از رنسانس تا دوره معاصر و با نگاهی به موسیقی ایرانی برگزار می‎شود.

نوازنده و فعال عرصه موسیقی گفت: این کنسرت در تاریخ‎های مذکور ساعت 18 در تالار سوره برگزار می‎شود.

انتهای پیام/63019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول