اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت منتخب فلسطین:

اتهامات ارتش مصر علیه مبارزان حماس بی‌اساس است/ قاهره گذرگاه رفح را باز کند

دولت منتخب فلسطین اتهام‌های ارتش مصر درباره توقیف سلاح‌های گردان‌های قسام در منطقه سینا را دروغ و بی‌اساس خواند و گفت: قاهره به جای افترا گذرگاه رفح را به روی فلسطینیان محاصره‌شده باز کند.

اتهامات ارتش مصر علیه مبارزان حماس بی‌اساس است/ قاهره گذرگاه رفح را باز کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دولت منتخب فلسطین در نوار غزه و جنبش مقاومت سلامی فلسطین (حماس) اظهارات سخنگوی ارتش مصر درباره توقیف سلاح متعلق به فلسطینیان در منطقه سینا را رد کرد.

سخنگوی ارتش مصر گفت که سلاح هایی را در منطقه سینا توقیف کرده که بر روی برخی آنها شعار گردان های القسام شاخه نظامی حماس نوشته شده است.

سخنگوی دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که غزه در امور مصر دخالت نمی کند و هرگز امکان ندارد که غزه خطری برای مصر باشد.

وی همچنین خواستار توقف حملات رسانه های مصری علیه غزه شد.

سرهنگ احمد محمد علی، سخنگوی ارتش مصر امروز از دولت حماس در نوار غزه خواست که برای تامین امنیت مرزهای غزه با مصر و مقابله با نفوذ عناصر مسلح به خاک مصر و بالعکس تلاش بیش تری کند.

ایهاب الغصین، سخنگوی دولت منتخب فلسطین این اتهامات را به شدت رد کرد و گفت: غزه و مقاومت آن از این اتهامات باطل پاک هستند و غزه در امور مصر دخالت نکرده و نمی کند و گردان های القسام هیچ ارتباطی با بمب های یافت شده توسط ارتش مصر در سینا ندارد.

الغصین تاکید کرد: طرف هایی در مصر می خواهند بین ملت مصر و فلسطین شکاف ایجاد کنند اما غزه با قدرت به رابطه تاریخی خود با مصر متعهد است و هرگز خطری برای مصر نخواهد بود و از ارتش مصر انتظار می رود که نیروی کمک کننده به غزه باشد نه اینکه اقدام به تهدید و نگران کردن فلسطینیان کند.

سخنگوی حماس از اقدام ارتش مصر در تخریب تونل های حفر شده در مرز این کشور با نوار غزه انتقاد کرد و گفت: اهالی غزه به دلیل تحریم هایی که از سوی اسرائیل علیه آنها تحمیل شده از این کانال ها برای وارد کردن مایحتاج معیشتی خود استفاده می کردند.

الغصین از ارتش مصر خواست از طریق تعامل با اهالی غزه ساز و کار  برای دستیابی به تفاهم و کنترل مرزها را ایجاد کند و گذرگاه رفح را به طور شبانه روزی به روی مسافران باز نگاه دارد و موضوع تبدیل گذرگاه به گذرگاه تجاری و یا ایجاد منطقه تجارت آزاد بین مصر و غزه را بررسی کند.

یحیی موسی، از رهبران حماس نیز اظهارات سخنگوی ارتش مصر درباره توقیف سلاح متعلق به گردان های القسام در منطقه سینا را دروغ و افترا خواند و گفت: اظهارات نهاد امنیتی مصر دروغ هیچ پایه و اساسی ندارد و حماس به امنیت ملی مصر بیش تر از آنهایی که از طرف نهاد امنیت ملی مصر سخن می گویند اهمیت قائل است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول