اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تاکید کانادا و الجزایر بر گزینه سیاسی برای حل بحران سوریه

وزیران خارجه کانادا و الجزایر با استقبال از پیوستن سوریه به معاهده منع گسترش سلاح شیمیایی، گزینه سیاسی را تنها راه حل بحران سوریه اعلام کردند.

تاکید کانادا و الجزایر بر گزینه سیاسی برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان برد وزیر خارجه کانادا که امروز به الجزایر سفر کرده است پس از دیدار با همتای الجزایری خود در نشستی خبری تاکید کرد که گزینه سیاسی تنها راه حل بحران سوریه برای پایان یافتن درد و رنج مردم این کشور است.

وی افزود: ما با الجزایر درباره قضیه سوریه گفت‌وگو کردیم و در این مساله اتفاق نظر داریم که تنها راه حل برای دستیابی به صلح و توقف خونریزی ها در سوریه راه حل سیاسی است.

وی در عین حال نظام بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه متهم کرد.

«رمطان لعمامره»، وزیر خارجه الجزایر نیز گفت: موضع الجزایر در قبال بحران سوریه ثابت است و باید همواره فرصتی را به راه حل سیاسی داد.

وی افزود: مصیبت استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرفی محکوم است و این در حالی است که سوریه خود با مصیبتی بزرگ تر ناشی از جنگی روبه رو است که ده‌ها هزار کشته داشته است.

لعمامره گفت: راه حل بحران سیاسی باید جامع و مسالمت آمیز باشد و تصمیم سوریه در پیوستن به معاهده منع سلاح شیمیایی رویداد بسیار مثبتی است.

الجزایر از توافق آمریکا و روسیه درباره تحت نظارت قرار گرفتن زرادخانه سلاح شیمیایی سوریه و توقف حمله آمریکا به سوریه استقبال کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول